Transpordi ametiühing: lühem tööaeg väärib kaalumist

Veiko Pesur
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Transpordi ametiühingu juhatuse esimees Peep Peterson.
Transpordi ametiühingu juhatuse esimees Peep Peterson. Foto: Peeter Langovits.

Transpordi ametiühingu esimees Peep Peterson on nõus, et tööaja lühendamine leevendaks tööpuudust, kuid see toob tema sõnul kaasa paratamatu languse palgas.


Peterson märkis, et ametiühing on ideed tööaja lühendamisest endi keskel arutanud ning leidnud, et see aitaks leevendada tööpuudust. Tema sõnul jaguneks siis sama töö rohkemate inimeste vahel ja paljud riigid on seda aegade jooksul just tööpuuduse leevendamiseks rakendanud.

«Täpselt samal põhimõttel oleme käitunud ka trammi- ja trollibussikoondises, kus inimesed töötavad täna 80-protsendilise töökoormusega selle nimel, et kolleegidel töö säiliks,» ütles Peterson.

Ta möönis, et kuna palgakulusid millegi arvelt suurendada ei ole siis tööaja lühendamise paratamatu negatiivne moment on see, et langevad ka palgad ja sissetulekud.

«Eestis on minu teada seda üsna vähe rakendatud, aga näiteks tööandjate keskliit räägib osalise tööaja laiemast rakendamisest ja seda minu teada on sellest räägitud ka Hollandis ja Prantsusmaal kõrgetel tööpuuduse hetkedel, kus on küsimus selles, et kas jätta inimesed täiesti ilma sissetulekuta või oleks see kõigil ühtlaselt natuke väiksem,» rääkis Peterson.

Ta lisas, et transpordi ametiühing ei räägi praegu selle poolt, et Eestis peaks lühema tööaja peale minema, sest sissetulekud on inimestele väga tähtsad, kuid see mõte väärib kaalumist. «Küsimus on solidaarsuses- kas Eesti ühiskond on töötajate nimel valmis selliseks ohvriks või mitte.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles