Kohus jätkab laevakaitsjate süüdistusest loobumise arutelu juunis

Andres Einmann
, postimees.ee päevatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestlastest laevakaitsjad pärast kautsjoni vastu vabanemist.
Eestlastest laevakaitsjad pärast kautsjoni vastu vabanemist. Foto: Tairo Lutter

Tamil Nadu ülemkohus Madurais arutas eilsel istungil eestlastest laevakaitsjate vastu esitatud süüdistusest loobumist ja jätkab arutelu juuni alguses.

Eilsel istungil toimus argumentide esitamine, mingit otsust kohus eile ei langetanud, ütles välisministeeriumi pressiesindaja Postimehele.

Pressiesindaja sõnul ei oska välisministeerium prognoosida, millal kohus süüdistusest loobumise kohta lõpliku otsuse langetab.

India võimud esitasid mullu 30. detsembril laevakaitsjatele süüdistuse ebaseaduslikus kütuse tankimises, ebaseaduslikus relvade käitlemises ning ebaseaduslikus territoriaalvetesse sisenemises. Tamil Nadu ülemkohus võttis süüdistustest loobumise menetlusse 10. aprillil.

Kohus otsustas vabastada mullu oktoobris vahi alla võetud laeva Seaman Guard Ohio laevakaitsjad 26. märtsil. 21 laevakaitsjat, neist 14 eestlast, viis britti ja kaks ukrainlast, pääsesid vabadusse 5. aprillil, kuid nad peavad jääma kohtuotsuseni Chennaisse ja ennast kaks korda päevas politseijaoskonnas registreerima.

Laev Seaman Guard Ohio sattus India vetesse mullu 11. oktoobril. Päev hiljem eskortis piirivalve laeva koos meeskonnaga Tuticorini sadamasse. Laeva pardalt konfiskeeriti 35 relva ja 5680 padrunit.

18. oktoobril vahistas kohus laeva 33 meeskonnaliiget. Kaks inimest jäeti esialgu laevale, et seal korda tagada, kuid ka nemad võeti päev hiljem vahi alla.

Turvafirma AdvanForti teatel sattus laev India vetesse, sest põgenes tsüklon Phailini eest. Tsüklon tabas aga India osa, mis jäi kaugele sellest, kust laev avastati.

Politsei sõnul liikus laev teadmata põhjustel kaua aega India lähedal. Korrakaitsjatele jäi samuti selgusetuks, miks oli laevale ostetud 1500 liitrit diiselkütust ebaseaduslikult, kui selle oleks saanud hankida legaalselt India sadamatest.

India suhtub relvastatud kaitsemeeskondadesse kaubalaevadel äärmiselt tundlikult pärast seda, kui Itaalia merejalaväelased tapsid üle-eelmisel aastal kaks India kalurit. Merejalaväelased kuulusid kaubalaeva kaitsemeeskonda ja avasid kalurite pihta tule, pidades neid ekslikult piraatideks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles