Euromonitor: Eesti on alkoholi ostmises maailmas esirinnas

Toomas Randlo
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alkohol.
Alkohol. Foto: Raigo Pajula

Euromonitori andmeil kulutas keskmine Eesti tarbija möödunud aastal 487,51 eurot alkohoolsete jookide ostmiseks, mis asetab Eesti antud näitajaga maailmas viiendale kohale.

Enim kulutasid alkoholile mullu soomlased (620,34 eurot inimese kohta) ning neile järgnesid Šveits (579,77), Norra (579,47), Uus-Meremaa (546,99) ja Eesti.

Keskmiselt kulutati Euromonitori andmetel globaalselt alkoholile 63,22 eurot inimese kohta. Raport prognoosib, et Eesti tõuseb selles kategoorias aga 2021. aastaks esikohale ning 2030. aastaks kulutab keskmine eestlane alkoholile üle 1200 euro aastas.

Eesti tarbijate kulutused alkoholile moodustasid keskmiselt 6,5 protsenti sissetulekust, mis on üle nelja korra rohkem kui globaalne keskmine 1,5 protsenti, seisab raportis. Selle näitajaga on Eesti maailmas juba esikohal ning meile järgnevad Venemaa (5,8 protsenti), Valgevene (5,5), Peruu (5,4), Läti (5,3) ja Leedu (5,3).

Aastatel 2008 kuni 2013 kasvasid kulutused alkohoolsetele jookidele enim Hongkongis. Suurim langus leidis aset aga Indias.

Euromonitori hinnangul võib see, kui suure summa inimesed alkoholile kulutavad, olla valitsuse tegutsemise otsene tagajärg. Rolli mängivad näiteks alkoholi tarbimise piiramine, veini ja õlle suurem maksustamine või alkoholi reklaami piiramine. Lisaks on märgitud, et see, kui suur protsent palgast kulutatakse alkoholi ostmiseks, võib heita valgust sissetuleku tasemele ning riigis valitsevatele tarbimisharjumustele ja demograafilistele trendidele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles