Sotsiaaltöötaja kasutas ametisõitudeks antud elektriautot ka posti vedamiseks

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriauto laadimispunktis
Elektriauto laadimispunktis Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Saaremaa Lümanda vallavalitsuse sotsiaaltöötaja Jelena Pšenitšnaja kasutas vaid töösõitudeks antud elektriautot mitme kuu vältel ka Kuressaares posti laialivedamiseks.

Saarte Häälele teadaolevalt sõidutas Lümanda hoolekandetöötaja, Kaarma vallas Randveres elav Pšenitšnaja mitme kuu vältel Kuressaare postiringidel oma postiljonina töötavat ema.

«Praegu reegleid täidetakse, varasema kohta ei jaga ma kommentaare enne, kui olen vallavanemaga sel teemal rääkinud,» ütles Pšenitšnaja ajalehele. Vallavanem Jaanika Tiitson viibib järgmise nädalani puhkusel.

Tiitson ütles eile, et postivedu pole kunagi lubatud olnud. «See probleem on mulle teatavaks saanud viimasel ajal. Tänaseks on auto kasutamine postiveoks lõppenud,» lausus ta. «16. juunil lasin Jelena Pšenitšnajal kirjutada seletuskirja toimunu kohta. Teeme juhtunust kindlasti oma järeldused, nii töötaja ise kui ka organisatsioon.»

Karmid nõuded

Toimetuse tähelepanu juhiti sotsiaaltööks mõeldud elektriauto Mitsubishi i-MiEV väärkasutusele mitmel korral. Juuni alguses pöördus toimetus mitteametlikult nii vallavanem Jaanika Tiitsoni kui ka Jelena Pšenitšnaja poole. Lisaks uuris toimetus mitmest vallast, kuidas on neil elektriautode erasõitudeks kasutamine sätestatud. Selgus, et väga rangelt, sest lähtutakse sotsiaalministri määrusest, mis ütleb, et auto on mõeldud vaid «vahetu klienditööga seotud tegevuseks».

Pšenitšnaja käsutuses olev elektriauto on varem äratanud tähelepanu suure läbisõiduga. Nii läbis Lümanda auto 2012. aasta augustist detsembri lõpuni 19 100 km. Sellest kirjutas märtsis 2013 Eesti Päevaleht.

Sotsiaalministeeriumi andmetel hoidis Lümanda Mitsubishi i-MiEV registreerimisnumbriga 839 BGR Eesti rekordit ka eelmisel aastal – kilometraaž 47 602 km teeb kuus keskmiselt ligi 4000 km. Teisel kohal on Võrumaa sõiduk, millega läbiti mullu kokku 24 000 km. Enamiku elektriautode läbisõit jäi 2013. aastal alla 10 000 km.

Pšenitšnaja kasutab lisaks ametisõitudele autot iga päev töö- ja elukoha, Lümanda ja Randvere (ca 25 km) vahel liiklemiseks. Postiveoks autot mullu ei kasutatud.

Leisi valla sotsiaalosakonna juhataja Mari-Anne Tuuling ütles, et Leisi elektriautot hoitakse töövälisel ajal vallamaja hoovis, kus seda ka laaditakse. Vallavalitsus peab sõidupäevikut, kus on kirjas, mis kell auto kuhu stardib ja keda teenindas. Leisi valla sotsiaalauto läbib 1200–1500 km kuus. Tuulingu sõnul läbisõidu näitu suuremaks ajada ei saa. «Tähtis ei ole kilometraaž, vaid inimese teenindamine tema koduses keskkonnas. Teenindamiseks peaks ka aega olema, mitte ainult sõiduks,» selgitas ta.

Sotsiaalministeeriumi hoolekande osakonna peaspetsialist Merle Ploompuu ütles, et autode sihtotstarbelist kasutamist kontrollitakse pisteliselt, Lümanda vald ei ole valimisse seni sattunud.

Ploompuu kinnitas, et ministeeriumil puudusid enne Saarte Häälega suhtlemist andmed Lümanda elektriautoga tehtud postiveo kohta. «Lepingu sõlmimise üks eeldusi on usaldus. Sotsiaalministeerium eeldab heas usus, et vallad kasutavad nende käsutusse antud elektriautosid sihipäraselt,» lausus ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles