Hinnavaatluse patrull: milliste pakkumistega meelitavad riidepoed

Triin Ärm
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Poes käies tasub silmad lahti hoida.
Poes käies tasub silmad lahti hoida. Foto: Erakogu

Sooduspakkumiste perioodil sumisesid Tallinna kesklinna kaubanduskeskused valjemini kui mesitaru südasuvel.

Viru keskuses ja Postimajas liikus palju peresid, kes tahtsid veel osa saada paljulubavatest sooduskampaaniatest.

Külastasin populaarseid kiirmoekette, kus oli valitud kaup allahinnatud kuni 50 protsenti. Näiteks Reservedist võis leida T-särke, mis maksid vaid neli eurot. 

Kui teistes poodides püüavad ostlejate tähelepanu suured värvikirevad soodussildid, jäävad Reservedis isegi hinnasildid pigem tagasihoidlikuks.

Silma torkasid aga öökullipildiga sokid,mis olid pealtnäha identsed, kuid erineva hinnaga. Ühe paari eest küsib pood 2,99, teise eest aga 4,99 eurot

Riidepoes Promod ringi liikudes märkasin, et mõned hinnasildid olid uuematega üle kleebitud. Nii jäi selgusetuks, kas ja kui palju need pluusid ikkagi allahinnatud olid. Seal hakkasid silma ka intensiivsed protsendimärgiga reklaamplakatid. Kui suur oli aga allahindlus, jäi esialgu saladuseks.
 
Mango vaateaknaid katsid maailmatud punased plakatid, millel lubati paljutõotavalt kuni 50-protsendilist allahindlust. Uksest sisse minnes paistsid paremal pool silma sooduspakkumistega tooted, vasakul olid aga riided, mis olid kõik poole odavamad.

Haarasin siis vasakult poolt kaks lillelist seelikut. Hindu võrreldes aga avastasin, et mõlemad kõrvuti asunud sarnased seelikud maksid varem 29.99 eurot, kuid allahinnatud olid need erinevalt. Üks maksis nüüd 19.99, teine 14.99 eurot. 

Poe paremal servas, kus olid erinevate soodushinnaga tooted, leidsin maika, mis enne maksis 5,99, nüüd aga «kõigest» 4.99 eurot.

Kaubamaja kingamaailmas jäi pilk peale varem 119 eurot maksnud vabaajajalatsitele, mis olid allahinnatud 95.99 eurole. Kiire arvutus näitas, et 19-protsendine allahindlus ei olegi tegelikult nii vähe, ent kui teised jalavarjud oleksin sealtsamast poest saanud poole odavamalt, jätaksin need tõenäoliselt siiski ostmata.  

Olin ka rõõmsalt üllatunud, sest ehkki Kaubamaja reklaamis 40-protsendilist soodustust, pakuti peokingi tegelikult isegi 50 protsenti soodsamalt.            

Kes kiirmoekaupadest lugu peavad, rõõmustavad ilmselt New Yorkerit külastades, sest suvehooaja lõpumüügiga võib kokku hoida kena kopika. Iseasi muidugi, kas kampsunid ikka kuuluvad suvehooaja rõivaste hulka või on tegu pigem n-ö jäänukiga kevadisest hooajast. Ent Eesti suve arvestades kulub kindlasti neidki.

Sooduspakkumiste jahtijad lähevad ehk kõige rohkem elevile H&Mi külastades. Postimajas asuv pood haarab potentsiaalse kliendi tähelepanu sekundiga, sest juba kaugelt tõmbab tähelepanu punane-valge plakat, mis lubab uhket allahindlust. Kauplusesse sisenedes tundus, justkui oleksid kõik riided alla hinnatud, ehkki nii see muidugi ei ole - leidus muudki, mis jäi aga säravpunaste siltide varju.

Ostlejaid oli H&M-is rohkem kui teistes poodides, mida külastasin. Üks riidehunniku alla vajunud neiu hüüdis sõbrannale: «Kõik kabiinid on täis, kuhu ma nüüd siis lähen!»

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles