Laevafirma: soomlased valetasid Senegalis tekkinud merehäda kohta

Andres Einmann
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praegu Dakari sadamas asuv alus Smiritireland.
Praegu Dakari sadamas asuv alus Smiritireland. Foto: Rauma Cata

Soome laevandusettevõtte Rauma Cata Eesti esinduse juhatuse liikme Gert Liesmenti sõnul ei ole ettevõtte puksiirlaev tegelikult Lääne-Aafrikas Senegalis merehätta sattunud ning kogu väärinfo selle kohta sai alguse tööandjaga tülli läinud soomlastest meeskonnaliikmetest.

Liesmenti sõnul ei jaga laeva eestlastest kapten, vanemmehaanik ja vanemmadrus soomlastest kolleegidega arvamust, et laev oleks olnud merehädas, rünnakute all ja puuduva joogiveega.

«Mingit merehäda ei ole meie laeval olnud. Oleme pidevalt ühenduses eestlasest kapteniga ning tuli välja, et laev ei ole kaugeltki olnud merehädas ega ka eelnevalt kirjeldatud seisukorras. Kogu info läks lahti kahest soomlasest meeskonnaliikmest, kellel tekkis konflikt tööandjaga. Otsustasime, et vahetame esimeses sadamas välja kaks soomlasest meeskonnaliiget, kellega on olnud ka varasemal ajal tööalaseid erimeelsusi,» teatas Rauma Cata Estonia OÜ juhatuse liige Gert Liesment.

Tema sõnul kirjutasid soomlased ilma laeva kapteniga arutamata Soome meediale värvika kirja, milles sisalduv info on vastuolus ülejäänud meeskonnaliikmete jutuga.

«Eesti meremehed väidavad, et mingit laeva ründamist ei ole olnud. Vähemalt nemad ei ole seda oma vahis täheldanud. Ainukesed, kes laeva juurde trügivad, on väikeste paatidega tüütud kaupmehed, kes üritavad meeskonnale oma tooteid järjekindlalt pakkuda. Ühtlasi kinnitavad Eesti meeskonnaliikmed, et laeval on piisavalt joogivett ja muud vajalikku. Laev ootas tõesti mõnda aega reidil, kuid sellises piirkonnas on see täiesti tavaline. Vahel tuleb laevadel sellises rajoonis oodata sadamasse pääsemist koguni nädalaid,» märkis Liesment.

Puksiirlaev saabus eile õhtul Dakari sadamasse, kus täiendatakse varusid ning kust peatselt jätkatakse sõitu edasi.

Laev kannab praegu veel esialgset nime Smitireland, kuid siirdudes Soome lipu alla saab alus uue nime.

«Püüame omalt poolt välja selgitada põhjused miks kaks Soome meremeest otsustasid säärase kirja Soome meediale saata püüdes kahjustada ettevõtte mainet,» lisas Liesment.

Liesmenti sõnul informeeris ta ka väisministeeriumi, et meeskonnaga on kõik korras, laev on sadamas ja kogu skandaal sai alguse kahest vallandatud Soome meremehest, kes otsustasid suure leegiga sillad põletada ja kahjustada ettevõtte mainet.

Rauma Cata tegevusalad on kaupade vedu pontoonide ja pargastega ning laevade ja meretehnika pukseerimine.

Soome meedia kirjutas eile, et Eestist ja Soomest pärit meremehed sattusid selle nädala alguses puksiirlaevaga Lääne-Aafrikas Senegali ranniku lähedal merehätta, laeva vöör on täitunud veega, joogivesi on lõppemas ja meeskond on pidanud tagasi tõrjuma kohalikke rüüstajaid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles