Haapsalu aurupaadi vahendaja teenib euroraha toel hiigelkasumi

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haapsalu aurulaev.
Haapsalu aurulaev. Foto: Meelis Meilbaum

Haapsalu ostis hiljaaegu Rootsist kasutatud aurulaeva, mis läks linnale maksma 90 000 eurot, paadi tegelik hind oli aga ligi kolm korda madalam.

Aprillis kuulutas Haapsalu linnavalitsus paadiostuks välja hanke, kuhu tuli vaid üks pakkumus disainiga tegelevalt Rakvere firmalt Loorber OÜ, hanke tingimustes oli kirjas, et pakkuja peab olema tegelnud ajalooliste esemete müügi ja restaureerimisega ning nende kolme viimase aasta tulu peab olema 100 000 eurot, kirjutas Lääne Elu.

Loorberi juhataja Priit Verlin kuulub Reformierakonda, nagu ka Haapsalu linnapea Urmas Sukles, Verlin on varem valmistanud kahureid Haapsalu piiskopilinnusele.

Kuigi Haapsalu linnavalitsus maksis paadi eest 90 000, oli paat Rootsis müügil 300 000 Rootsi krooni eest, mis teeb 32 125 eurot, Rootsi Soovi-laadsest portaalist Blocket võib aga leida kasutatud aurupaate odavamaltki, üldjuhul ei müüda pruugitud laevu n-ö kuulutuse hinnaga, sest selles on alati kauplemisruumi.

Rootsis paati müünud Olle Arnqvist ei öelnud Lääne Elule, kui suure summa eest ta paadi müüs, sest neil on ostjaga kokkulepe, et nemad seda ei avalda, ainus avaldaja saab olla Eesti pool, Arnqvisti sõnul müüdi korras laev, mida pole vaja remontida.

Verlini sõnul läks paadiost koos auto järelkärus Eestisse toomisega maksma 40 000 eurot, sellele lisandub 10 000 eurot remondi peale ja Eestis arvele võtmise kulu, samuti peab disainifirma Loorber OÜ tagama paadi kahe aasta garantii.

Seda, et paadi Rootsist Eestisse toomine oleks 10 000 eurot maksnud, Verlin ei tunnista, vaid ütleb, et ostuhind läks kõrgemaks. «Ühed asjad on arvud, mis paberil, aga need pole üks ühele tegelikkusega,» ütles ta.

Millised lisakulutused ostmisel seoses Rootsi seaduste või vahendajaga tekkisid, Verlin ei täpsustanud. «Seal on väike konks, aga ma ei taha sellest lähemalt rääkida, muidu tuleb müüjail maksuametiga pahandusi, nad püüdsid varjata, kui palju neil kaptenite peale kulub.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles