Graafik: ohtlik õhuruum konfliktipiirkondade kohal

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Pm

Euroopa lennufirmade ühendus kutsus eile üles hädavajalikule julgeolekudebatile seoses Malaisia reisilennuki allatulistamisega Ukrainas ning Tel Avivi lennukeeluga, teatasid allikad.

Lennufirmad peavad viima läbi individuaalsed riskianalüüsid, selle asemel et toetuda ohutsoonide määramisel ainult kohalikele lennujuhtidele, teatas Euroopa Lennufirmade Assotsiatsioon (AEA). Mitmed lennufirmad peatasid sel nädalal reisid Iisraeli seoses Gaza sektorist tulistatud raketiga, mis kukkus Tel Avivi rahvusvahelise lennuvälja lähistele.

AEA juhi Athar Husain Khani väitel on tarvis rahvusvahelist debatti õhuruumi turvalisuse hindamiseks. Praegu pole konfliktitsoonides lendamine üheselt reguleeritud, see jääb iga konkreetse riigi pädevusse.

Umbes 50–60 riigil maailmas on pind-õhk-tüüpi juhitavad raketisüsteemid, mis võivad ohustada ka lennukeid. Sarnase süsteemiga usutakse olevat Ida-Ukraina kohal alla tulistatud Malaysia Airlinesi lend MH17. Selline relvastus on aga kallis, nõuab märkimisväärseid tehnilisi oskuseid ning on üldjuhul vaid regulaarvägede käsutuses.

Kaasaskantavaid õhutõrjesüsteeme ehk MANPADSe on ringluses see-eest sadu tuhandeid. Selliste süsteemidega on võimalik tabada sihtmärke kuni 4500 meetri kõrguselt.

Erinevatel hinnangutel on kaoses olevast Liibüast liikunud MANPADSe nii Tšaadi, Malisse, Egiptusesse, Somaaliasse kui Boko Harami kontrollitud osadesse Nigeerias.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles