Inimkaubitsejad otsivad ohvreid internetist

Marian Männi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prostitutsioon.
Prostitutsioon. Foto: SCANPIX

MTÜ Eluliini poolt läbiviidud uuring näitab, et inimkaubitsejate jaoks on just internet peamisi kohti, kust ohvreid otsida.

Internetis võib värbaja jääda anonüümseks ja endast teatud kuvandi luua. Ka jõuab veebi kaudu suurema hulga inimesteni väikese kuluga. Seetõttu ongi virtuaalmaailmast saanud üks peamisi värbamiskeskkondi.

Uuringu järgi, mille jaoks viidi läbi süvaintervjuud üheksa eksperdiga, on peamised kanalid veebikuulutuste leheküljed, sotsiaalvõrgustikud ja kohtinguportaalid ning foorumid ja vestluspaigad. Tihti võib näiteks valekuulutus olla maskeeritud täiesti seadusliku töökuulutuse taha.

Kõige suuremateks riskigruppideks on maapiirkondades elavad noored tüdrukud või majandusraskustes üle 40-aastased mehed. Üks peamisi motivaatoreid, miks värbajaga ühendust võtta, on aga suur palganumber või mõni muu tasu. Eksperdid soovitavad enne hästi läbi mõelda, miks peaks keegi sellise töö (näiteks ettekandmise) eest nii suurt palka andma. Või kas tõesti on võimalik, et minusse armuti kõrvuni esimesest silmapilgust.

See viimane näide on sellest, kuidas kupeldajad teesklevad armunud meest või head sõpra, et ohvris usaldust äratada. Peale palganumbri meelitavad - eriti just majandusraskustes ja võlgades -eestlasi näiteks teatud riigid. Arvatakse, et neis nö. heades riikides ei saa halbu asju juhtuda.

Mis puudutab prostitutsiooni, on ekspertide sõnul olukord siiski paremaks muutunud. Veel kümme aastat tagasi oli Tallinnas näiteks 43 suurt bordelli. Viieteistkümnes neis võis ühel hetkel töötada kuni 200 naist korraga. 30 neist olid avatud seitse päeva nädalas. Nüüd on bordellid aga kolinud korteritesse.

MTÜ Eluliin ei ole lõplikke tulemusi veel avaldanud. Küsitlused viidi läbi eelmise aasta sügisel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles