Meelis Milderi juhtimispõhimõtted: heade tulemuste taga on peidus kirg

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Meelis Milder
Meelis Milder Foto: Erakogu

Baltika juht Meelis Milder märkis oma juhtimispõhimõtteid kirja pannes, et oluline on seada kõrgeid eesmärke. Neid on võimalik aga täita ainult siis, kui oled kogu hingega tööle pühendunud.

1. Tee tööd, mis Sulle meeldib. Pole ühtegi head põhjust, miks kasutada enda aega - ainsat taastumatut ressurssi, mis meile inimesena on antud, nende asjade tegemiseks, mis meile tegelikult üldse ei meeldi. See puudutab nii elu üldiselt aga kindlasti ka töötegemist.

Tänasel hetkel on niivõrd palju erinevaid võimalusi leida endale see tegevus ja töö, mis pakub tõeliselt huvi ning tuua seeläbi välja endas parim. Olen sellise tingimuse seadnud endale ning sama ootan ka teistelt enda kõrval.

Teiselt poolt usun sellesse, et tõeliselt hästi saab teha vaid seda, mida armastad - heade tulemuste taga on peidus kirg ja pühendumus. Kui need on olemas, on kõik saavutatav ning nauditavaks muutub ka tulemusteni jõudmise protsess ise. Kui mul tuleks uue inimese meeskonda kaasamine otsustada ainult ühe küsimuse baasil, siis oleks see: kas sa armastad oma tööd?

2. Sea kõrgeid eesmärke. Ainus võimalus suurepäraseid tulemusi saavutada on seada kõrgeid ning kindlasti ka mõõdetavaid eesmärke. Jah alati on oht, et seatud eesmärk jääb saavutamata, kuid olen veendunud, et saadud tulemus on lõppkokkuvõttes kindlasti parem, kui oleks olnud ilma eesmärki püstitamata.

Meeskonnaga koos eesmärke seades on oluline jõuda selgele ühisele arusaamale sellest, mida tahetakse saavutada, ning püüda kokku leppida ka võimaliku mittesaavutamise lubatud määr, tulemuste hindamine ning tulemustasude tingimused.

Ka tulemuste hindamisse peaks sisse määrama paindlikkuse, et inimestel ei kaoks motivatsioon endast parimat anda ka siis, kui kõrvalised asjaolud seatud kõrgeimat eesmärki saavutada ei luba – oluline on hinnata ka edenemist ja tulemuse paranemist. Ühiselt kokkulepitud selged eesmärgid, mängureeglid ja tulemuste hindamise põhimõtted loovad motiveeriva raamistiku.

3.Ole pidevalt valmis õppima ja arenema. Moeäris ja äris tervikuna leidub väga vähe lõplikke ja püsivaid lahendusi, ettevõtte enda areng ning pidevalt arenev keskkond nõuavad pidevat katsetamist ja uue õppimist. Paigalseis on tagasiminek ning võidavad need, kes julgevad olla esimesed - tihti tähendab see asjade tegemist teist moodi, riskide võtmist ja paratamatult ka vigade tegemist.

Minu juhtimispõhimõtted lubavad taolistes olukordades kontrollitud riskide võtmist, aktsepteerivad ka vigu, kuid vaid sel juhul, kui need vead (ja loomulikult ka õnnestumised) konverteeritakse uueks teadmiseks, oskuseks ja säilitatakse taoliselt ettveõttes.

Siis on meil tegemist tõeliselt õppiva organisatsiooniga. Inimesena ja profesionaalina on samuti pidev arenemine ainus mõistlik moodus elada. Samas meie põhitõed, väärtused ja veendumused hoiavad meie käitumislikku selgroogu, defineerivad meid isiksuse, meeskonna ja ettevõttena.

4. Juhi inimesi, mitte protsesse. Juhtimine ON inimeste juhtimine esmajoones. Juhina tundub muidugi palju lihtsam juhtida koos inimestega või inimeste eest protsesse või tegevusi, tooteid aga see ei ole juhi töö.

Inimeste juhtimine on tegelikult ainus töö, mida keegi teine juhi eest ära teha ei saa ja seetõttu kõige tähtsam. Kui ma enda jaoks esimest korda hakkasin mõtestama juhi tööd (ja seda võrdluses spetsialisti tööga), siis sain aru, et juhil on võimalik saavutada enamat kui ühel spetsialistil, kuna ta juhib mitmeid või paljusid.

Selle hind on: juht annab ära võimaluse midagi ise teha. See peab olema teadlik vahetegemine ja ma tean kui raske see on. Raske on see eilsetele spetsialistidele, kellest täna saavad esmataseme juhid, aga raske on see ka juba kogenud tippjuhtidele. Valem on lihtne, tuleb ennast «korrale kutsuda». Kui Sa teed mingit konkreetset tööd paremini kui Sinu alluv, kelle töö see on, siis oled jõudnud ilmselt juhina oma ebakompetentsuse tasandile.

5. Ehita oma organisatsioon jagatud väärtustele ja selgetele mängureeglitele.Tänapäeva edukaid organisatsioone juhivad kõrged eesmärgid, tiimidest ja ettevõttest endast väljakasvanud väärtused ja kokkulepitud mängureeglid. Juhtide ülesanne on neid eesmärke vajadusel täpsustada või muuta, hoida või leida õigeid inimesi (kes jagavad nii neid eesmärke kui väärtusi), jaotada ressursse vastavalt eesmärkidele ja kontrollida edenemist eesmärgi suunas. Garanteerida mängureeglitest kinnipidamine. Olla ise nende täitmisel eeskujuks. Nii lihtne see ongi

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles