Uurimine ei tuvastanud, miks Estonian Airi lennuki rehv purunes

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Intsident Estonian Airi lennukiga juhtus 14. augustil
Intsident Estonian Airi lennukiga juhtus 14. augustil Foto: Toomas Tatar

Ohutusjuurdluse Keskus (OJK) ei tuvastanud kogutud andmeid uurides põhjust, miks purunes tänavu augustis õhkutõusul oleva Estonian Airi lennuki rehv.

OJK raporti kohaselt kvalifitseerus vahejuhtum intsidendiks ning juurdlust ei avatud. Pärast andmete kogumist leidis OJK, et purunenud rehvi seisukord ei võimaldanud tuvastada eelnevaid vigastusi või kõrvalekaldeid taastamise tehnoloogiast. Raja ülevaatusel ei tuvastatud esemeid, mis oleksid võinud põhjustada rehvi purunemise.

Sama lennuki samal rattal purunes rehv ka 45 päeva varem. Kuna üheks rehvi purunemise põhjuseks samal positsioonil võib olla rike pidurisüsteemis, algatati kahekuuline pidurisüsteemi ning rehvide seisukorra monitooring igapäevase andmete analüüsiga. Mingeid kõrvalekaldeid pidurisüsteemi töös monitooring aga ei täheldanud.

OJK andmetel deformeerisid eraldunud rehvitükid lennuki vasaku poole tagatiivakatet, tiiva vasaku poole ühte ribi ja vasaku mootori ventilaatorilabasid. Purunenud rehv oli küll juba kolmandat korda taastatud, ent seda nõuetekohaselt ning sellel oli Euroopa Lennuohutusagentuuri sertifikaat. Rehvi rõhku kontrolliti viimati päev enne õnnetust, ent vahetult enne lendu tehti ka visuaalkontroll. Vaatamata asjaolule, et taastatud rehvide kasutamine on lennunduses üldiselt levinud praktika, otsustas Estonian Air edaspidi loobuda taastatud rehvide kasutamisest.

OJK teatel vastas lennuki CRJ900 NextGen meeskonna tegevus intsidendi lahendamise ajal soovitusele ja nõuetele.

Intsident juhtus tänavu 14. augustil, kui kell 15.41 startis Tallinnast Estonian Airi 88-kohaline reaktiivlennuk CRJ-900. Pärast õhkutõusu tundis õhusõiduki meeskond nõrka vibratsiooni ja kuulis tavatut müra. Mõni minut hiljem teatas lennujuhtimiskeskus, et rajalt ja selle ümbrusest leiti hulgaliselt purunenud rehvitükke. Lennuki meeskond otsustas Tallinnasse tagasi pöörduda ning madala ülelennu käigus tuvastati vasaku peateliku sisemise ratta rehvi purunemine.

CRJ-900 lubatud maandumismass on 33,3 tonni sõltumata sellest, kas rehv on terve või purunenud. Lennuk tohib lennata kuni 12 500 meetri kõrgusel. Suurim lubatud kiirus on 830 km/h. Lennuki pikkus on pisut üle 36 meetri ja suurmi stardimass ligi 37 tonni.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles