Roolijoodikud saadetakse tulevikus järelkoolitusele

Tiina Kaukvere
, Eesti uudiste päevatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Osa rikkumistest on ka joobeseisundis rooli istumised.
Osa rikkumistest on ka joobeseisundis rooli istumised. Foto: Andrus Eesmaa

Kuna olukord liikluses on aastaga muutunud halvemaks, otsustas valitsuse liikluskomisjon toetada maanteeameti ettepanekut, mille kohaselt saadetakse joobes roolist tabatud juhid edaspidi liikluspsühholoogilisele järelkoolitusele.

2014. aasta esimese üheksa kuu jooksul juhtus Eestis 1106 inimkannatanuga liiklusõnnetust (2013. aastal 1009), milles hukkus 57 (48) ja sai vigastada 1340 (1265) inimest. Täna on liikluses hukkunuid 62 (55).

Eriti murettekitav on maanteeameti hinnangul asjaolu, et kasvanud on nii jalakäijate kui ka jalgratturitega juhtunud õnnetuste arv, samuti ühesõidukiõnnetuste ja kokkupõrgete arv. Kokku on käesoleva aasta üheksa kuu jooksul registreeritud 253 (2013. a 237) jalakäijale otsasõitu, milles hukkus 14 (10) jalakäijat. Neist 141 õnnetust 4 hukkunuga toimusid Tallinnas. Suur osa surmaga lõppenud liiklusõnnetustest oli seotud elementaarsete liiklusreeglite rikkumisega – juht oli joobes, ei kasutatud turvavarustust või sõideti liiga suure kiirusega.

Seetõttu pidas liikluskomisjon õigeks maanteeameti ettepanekut, mille kohaselt saadetakse joobes roolist tabatud juhid liikluspsühholoogilisele järelkoolitusele.

Seni puudutas see vaid korduvate liiklusrikkumistega vahele jäänud esmase loa omanikke. Isikutele, kes tarbivad tervist kahjustavas- või ohustavas koguses alkoholi, hakatakse rakendama enne järelkoolitust sõltuvusravi. Täpsema tegevuskava koostab maanteeamet. Eesmärk on kujundada seadusandlust selliselt, et sekkumismeetodeid vajavad isikud oleksid huvitatud osalema protsessis ning seaduse rangus välistaks soovi normist kõrvale kaldumiseks.

Koolituse eest maksab joobes rooli istunud inimene ise. Koolitus maksab umbes 200 eurot.

Maanteeameti avalike suhete spetsialist Allan Kasesalu nentis, et esialgu on tegemist põhimõttelise otsusega. Praegu ei ole selge seegi, keda täpselt koolitada – kas kõiki roolijoodikuid või peaks see sõltuma joobeastmest. Samuti on laual variant, et koolitusele suunatakse need, kes soovivad kergemat karistust.  

Täpsema kava väljatöötamiseks on maanteeametil aega jaanuarini, siis tuleb liikluskomisjon teema juurde tagasi.

Maanteeameti kodulehelt selgub, et järelkoolitusele saadetud isikud osalevad programmi läbimiseks neljal seminaril, kusjuures iga kohtumise vahele jääb vähemalt üks nädal. Iga seminar kestab 2 x 90 minutit, mille vahel on 15-minutiline paus. Koolitusi viib läbi nõustaja, kes valib grupile sobiva lähenemise. Samuti on osalejatele väljatöötatud töövihik.

Komisjon toetas ka maanteeameti ettepanekut sõidumeeriku kasutamise kohustuse kehtestamiseks sõitjate liiniveol lühematel kui 50 km liinidel, v.a linnaliinidel. Komisjon märkis, et üleminekutähtaeg peab olema piisavalt pikk, et võimaldada muudetusega kohaneda. Konkreetne üleminekutähtaeg lepitakse kokku edaspidi menetluse käigus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles