Mart Luik: propaganda kogu oma eheduses võib silmad avada

Raul Sulbi
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Adolf Hitler
Adolf Hitler Foto: SCANPIX

Postimehe vastutav väljaandja Mart Luik leidis Venemaa uuest meediakanalist Sputnik rääkides, et kui näha propagandat kogu oma eheduses, võib see töötada hoopis silmade avajana.

«Kui Hitleril olnuks käes tänapäevased kommunikatsioonivahendid, siis oleks ehk Müncheni sobing, Tšehhoslovakkia jagamine ja muu selline hoopis ära jäänud, kuna see oleks inimeste silmad avanud,» pakkus Luik Kuku raadio saates «Keskpäevatund».

«Kui näed propagandat kogu oma eheduses, võib see töötada hoopis silmade avajana,» leidis Luik.

Kuku raadio peatoimetaja Hindrek Riikoja temaga ei nõustunud. «Eesti meediamaastikul on ju Kalev Meedia näide, kuidas on võimalik hea palga eest leida ajakirjanikke, kes teevad mingit konkreetset – tol juhul siis keskerakondlikku – ajakirjandust.»

«Kohalikul teleturul ei hakkaks see kanal mingit rolli mängima,» arvas Luik.

«Kui seda kanalit teha hästi, siis tal oleks turgu käll, Tallinna TVd lihtsalt ei tehta hästi, see on tema probleem,» leidis Riikoja. «Mass tõmmatakse ikkagi juurde mitte propaganda, vaid hea meelelahutusega. Sellest ei saa küll vaadatuimat kanalit, aga kindlasti parema reitinguga kui 0,6 või 0,8 protsenti, nagu on Tallinna TV-l.»

«Ebameeldiv on see, et jällegi oli see Venemaalt üllatus, millele meie kuidagi reageerime,» nentis ajakirjanik ja õppejõud Priit Hõbemägi.

«Järgmisel nädalal peaks valitsus otsustama, kas eraldada raha ERRi venekeelse telekanali jaoks, ja märgid on praegu, et see otsus tuleb positiivne,» rääkis Mart Luik, kes on ka rahvusringhäälingu nõukogu liige.

Vene riiklik meediakanal, täisnimega Rahvusvaheline Informatsiooniagentuur Rossija Segodnja, plaanib oma esinduse avada ka Tallinnas. Meediaagentuur teatas, et välisriikides hakatakse tegutsema brändinimega Sputnik. Esindused on kavas avada kolmekümnes riigis. Tallinna keskusesse on plaanis värvata 20 kuni 30 eestikeelset ajakirjanikku.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles