Koolidirektor: hea koht edetabelis innustab õpetajaid

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Loksa Gümnaasiumi direktor Õnnela Tedrekin.
Loksa Gümnaasiumi direktor Õnnela Tedrekin. Foto: Mihkel Maripuu

Riigieksami tulemuste põhjal koostatud koolide pingereas 16. kohale tõusnud Loksa 1. keskkooli direktor Õnnela Tedrekin oli küll tulemuse üle rõõmus, kuid pidas edetabelikohast olulisemaks kooli sisekliimat.

«Ikka lootsin, et tulemused ei jääks väga palju alla eelmise aasta tulemusi,» sõnas Tedrekin

Kaks aastat Loksa kooli direktorina töötanud Tedrekin ütles, et on igati rahul: «See on isegi vähe öeldud. Aga ma oma õpetajatega ju koos töötan ja tean niigi, et kõik toimib. Kõige olulisem on ju sisetunne, et meil endil siin toimiks kõik hästi, kliima oleks hea ja õpilased tunneksid sama,» rääkis ta.

Koolide edetabelis 16. kohale tõusnud (mullu 20. kohal) Loksa 1. keskkooli direktor tunnistas, et kartis kooli kukkumist edetabelis eelkõige geograafiaeksami kehvade tulemuste tõttu. Ses aines jäädi Eesti võrdluses 42. kohale, ent matemaatikas suisa 46-ndaks. Loksa õpilased said aga parimad tulemused kirjandis ja ühiskonnaõpetuses, kus teiste koolide võrdluses tõusti 8. kohale.

«Meil on neis ainetes ka väga tugevad pedagoogid. Emakeelele pannakse üldse palju rõhku, aga ka huvitegevuse tase, mis toetab seda õpet, on hea,» sõnas Tedrekin. «Tegelikult on ka matemaatika õpetaja tugev, igasugustest ülemaailmsetest konkurssidest võetakse osa, aga vahe tuleb ikka sisse.»

«Ega meil pole ju valida eliiti. Mõnes klassis on pooled vene õpilased, keda õpetame samal tasemel kui eesti õppekeelega lapsi. Seetõttu on meil õpetada keerulisem,» põhjendas Tedrekin.

Tedrekin tõdes, et on siiani koolide edetabelitesse suhtunud skeptiliselt, kuid oma kooli tulemused huvitavad ikkagi. «Kõigepealt huvitab, et omal siin hästi toimiks, et töötajad ja omavalitsus oleks rahul. Aga pean ütlema, et seekord mind kõigutas küll, kui linnapea helistas ja küsis, kas edetabeli tulemusi tean. Siis mul oli küll hea tunne,» sõnas direktor.

«Ükskõik, kuidas me neisse tabelitesse ei suhtu – päevselge on see, et neid hinnatakse ju ikka ühtmoodi, neil omad kriteeriumid, kuidas välja töötatakse. Kui sa oled teiste koolide seas kuskil 20. läheduses, siis see peab hea kool ju olema,» ütles Tedrekin. «Ma usun, et õpetajate jaoks on see veel suurem motivaator, et hea tulemusega kooliaastat alustada.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles