Keegi ei tea, kuhu täpselt mahub Eesti esisuurte laevade edetabelis praegu veel Prantsusmaa laevatehases valmiv ja oktoobris ümberilmareisile asuv Priius, mille madrusteks on näitlejatest sõbrad Jaan Tätte ja Marko Matvere.
Eesti lõbulaevastik väheneb ja vananeb
Oma põhikodusadamaks Piritat pidav Alar Volmer ütleb, et kunagine olümpiapurjebaas on jäänud lähiminevikuga võrreldes päris hõredaks, kirjutas Õhtuleht.
Eesti suuremate laevukeste pingerida püsib juba mõnda aega muutumatu: tänapäevastest laevadest hoiab Eestis juba mitu aastat liidrikohta kasiinoäss Armin Karu, kelle viimase ja umbes 30 miljonit krooni maksnud laeva nimi Mari V ütleb isegi, et sama kapteni käe all sõidab juba viies luksusjaht.
Traditsioonilistest purjekatest Eesti ilmselt kõige suurem on legendaarse minevikuga 16,5-meetrine Linda, mis saabus Eestisse Poolast Nõukogude hiilgeajal, läks Eesti Merelaevanduse käsutusse ja tegi Eesti NSV parimate poegade ja nende külalistega luksussõite Tallinna lahel ning on nüüd erakätes.
Registri järgi on naistest suurima, 19-meetrise Prantsusmaal valminud Sweet Janina omanik Sailors Charter, kuhu kuulub ka Mirjam-Mari Marastu.