Eesti lõbulaevastik väheneb ja vananeb

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pirita sadam.
Pirita sadam. Foto: Peeter Langovits

Keegi ei tea, kuhu täpselt mahub Eesti esisuurte laevade edetabelis praegu veel Prantsusmaa laevatehases valmiv ja oktoobris ümberilmareisile asuv Priius, mille madrusteks on näitlejatest sõbrad Jaan Tätte ja Marko Matvere.

Oma põhikodusadamaks Piritat pidav Alar Volmer ütleb, et kunagine olümpiapurjebaas on jäänud lähiminevikuga võrreldes päris hõredaks, kirjutas Õhtuleht.  

Eesti suuremate laevukeste pingerida püsib juba mõnda aega muutumatu: tänapäevastest laevadest hoiab Eestis juba mitu aastat liidrikohta kasiinoäss Armin Karu, kelle viimase ja umbes 30 miljonit krooni maksnud laeva nimi Mari V ütleb isegi, et sama kapteni käe all sõidab juba viies luksusjaht.

Traditsioonilistest purjekatest Eesti ilmselt kõige suurem on legendaarse minevikuga 16,5-meetrine Linda, mis saabus Eestisse Poolast Nõukogude hiilgeajal, läks Eesti Merelaevanduse käsutusse ja tegi Eesti NSV parimate poegade ja nende külalistega luksussõite Tallinna lahel ning on nüüd erakätes.

Registri järgi on naistest suurima, 19-meetrise Prantsusmaal valminud Sweet Janina omanik Sailors Charter, kuhu kuulub ka Mirjam-Mari Marastu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles