Estonian Airi lennukite kokpitis kehtib nn kaheinimesereegel juba möödunud aastast

Helen Mihelson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi lennuki kokpit.
Estonian Airi lennuki kokpit. Foto: Mihkel Maripuu

Eesti Lennuamet toetab ettepanekut kehtestada lennukite kokpittides nn kaheinimesereegel, millest täna teatas näiteks Air Baltic ja mis on Estonian Airis kasutusel juba mullu novembrist.

Viimastel päevadel on mitmed lennufirmad seoses Germanwingsi lennukatastroofiga teatanud, et kehtestavad lennuki kokpitis kaheinimesereegli, mis tähendab, et kui üks kahest piloodist lahkub lennu ajal kokpitist, peab mõni teine meeskonna liige teda seni asendama. Nii on tagatud, et kokpitis viibib kogu aeg kaks inimest.

Sellisest muudatustest on teatanud näiteks Air Baltic, Briti Easyjet, Norra Norwegian, Saksa Air Berlin ning Kanada Air Canada.

Estonian Airi kommunikatsioonijuht ütles Postimehele, et ettevõttes on vastav protseduur sisse viidud mullu novembris, küll aga teistel kaalutlustel. «Vaatame täna ilmunud EASA (Euroopa Lennuohutusameti) Safety Bulletini valguses meie praegused reeglid üle ja vajadusel muudame,» lisas ta.

Lennuamet toetab kaheinimesereeglit

Lennuameti lennutegevuse osakonna vaneminspektor August Kaasik selgitas, et normnõuded, mis puudutavad lennuki meeskonnaliikme äraolekut oma töökohalt, on sätestatud Euroopa Komisjoni määruses. «Lähtudes nendest nõuetest kehtestab lennuettevõtja konkreetsed reeglid, mis on kohustuslikud täimiseks ettevõtte õhusõiduki meeskonna liikmetel,» lisas Kaasik.

Kuna need nõuded on suunatud lennuohutuse tagamiseks, ei saa lennuamet täpsemalt kommenteerida, millised n-ö kokpitireeglid milistes lennufirmades kehtestatud on.

Kaasiku sõnul on Alpides juhtunud traagilise lennuõnnetuse taustal arutusel ettepanek juurutada Euroopa lennufirmades protseduurid, et kabiinis oleks kogu lennureisi ajal kaks inimest. «Eesti Lennuamet toetab seda ettepanekut,» ütles ta.

Kahe piloodi kokpitis korraga olemine kerkis päevakorda pärast seda, kui Prantsusmaa prokuratuur avalikustas musta kasti lindistusele viidates, mis võis Gremanwingsi piloodikabiinis viimastel hetkedel enne õnnetust toimuda.

Ilmnes, et lennuki kapten lahkus korraks kokpitist, kuid ei pääsenud enam sinna tagasi. Kaaspiloot aga lukustas ukse ning oletatavalt juhtis lennuki Alpides vastu mäge. 24. märtsi õnnetuses hukkus 150 inimest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles