Juhtkiri: vähetuntud märk

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Welcome to Estonia läheb ajaloo prügikasti..
Welcome to Estonia läheb ajaloo prügikasti.. Foto: Peeter Langovits.
Eesti peaks end tutvustama omapärasusega

Kuus aastat tagasi aprilli lõpupäevil esitleti Eestit tutvustama hakkavat märki «Welcome to ESTonia». Kaks aastat kestnud ja 13,3 miljonit krooni neelanud töö pani avalikkust õlgu kehitama: liiga paljudele tundus märk mittemidagiütlev, pealegi ei toonud see välja Eesti eripära. Estonia asemel võinuks ju lausesse mis tahes riigi kirjutada ja ikkagi see kehtiks.


Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) tellitud värskest uuringust selgub, et soomlaste, sakslaste, rootslaste, norrakate ja brittide seas pole märk «Welcome to Estonia» eriti teada-tuntud-märgatud. Seega viimane aeg tunnistada, et kuue aasta eest ilmavalgust näinud märk pole õnnestunud ja lõpetada selle arendamine.
EAS tahab lähikuudel välja tulla uue kontseptsiooniga. Lähemalt rääkida ei soovita, ent EASi turundus- ja kommunikatsiooniüksuse direktori Erki Peegeli sõnul nad revolutsiooni teha ei taha.


Kuid just midagi revolutsioonitaolist teha tulekski. Sest Eesti-sugusel väikeriigil, mis näiteks pole maailma rikastele ja ilusatele magus maksuparadiis, mille kliimat iseloomustatakse kui üheksat kuud kehva suusailma, kus pole mägesid, ühtegi maailma tippkõrgkooli jne, tuleb rohkem kui nii mõnelgi riigil pingutada, et meelitada siia turiste, õppureid või välisinvestoreid.


Tänavu kevadel kirjutas Eesti Ekspress, et algamas on läbi aegade kalleim Eesti imago tutvustamise kampaania, kus Lätis, Leedus, Soomes, Venemaal, Rootsis, Saksamaal, Norras ja Suurbritannias hakatakse Eestit reklaamima kui toredat reisisihti ning et sellele plaanitakse kulutada 150 miljonit krooni.


Kui kaugel selle kampaaniaga ollakse, pole kuulda olnud, ent nagu Peegel Postimehele märkis, oli EASi uuringu üks eesmärk ka sondeerida uue kampaania tarvis pinda, et teada saada, millises suunas oleks mõistlik edasi liikuda.

Praegu, kui maailmamajandus laiemalt elab üle mitte just kõige paremaid aegu, pingutavad paljud riigid külastajate tähelepanu võitmise nimel. Paari kuu eest leidis Postimees, et Eesti reklaamimiseks tuleb leida ohhoo-idee.


Kuigi on selge, et isegi selle avastamisel nõuab idee meie lähinaabrite ning kas või Euroopa suuremate riikide elanike teadvusesse viimine oma aja, näitab «Welcome to Estonia»-märgi märkamatus seda, et niigi on Eesti kuus aastat sisuliselt korstnasse kirjutanud.


Eestis on ilusad, sõbralikud ja lõbusad inimesed, palju puutumata loodust ja värsket õhku. Kas need ei või olla ühed võimalikud reklaamiartiklid?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles