Uuest aastast lammutustõendi alusel sõidukeid enam ei registreerita

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Tiit Reinberg/Järva Teataja

Alates tuleva aasta 1. jaanuarist ei registreerita enam mootorsõidukit või selle haagist, kui viimane on hävimise tõttu või nõuetekohase lammutustõendi alusel registrist kustutatud.

Muudatus tuleneb sõidukite registreerimist reguleerivatest sätetest uues liiklusseaduses, vahendas maanteeameti pressiesindaja.

Muudatus puudutab nii Eestis kui ka Euroopa Liidus nõuetekohaselt lammutuskohas lammutatud või hävinenud sõidukite uuesti teeliiklussesse lubamist kui ka Ameerika Ühendriikides hävinuks loetud sõidukite teeliiklusesse lubamist. Viimase puhul loetakse sõidukid hävinuks või nõuetekohaselt lammutatuks, kui sõidukile on Ameerika Ühendriikides väljastatud «Certificate of Destruction» nimeline dokument.

Eelkõige on selliste sõidukite probleemiks nende tehniliselt mittekorrektne taastamine. Enamjaolt taastatakse sõidukid sellises ulatuses, et nende silmaga nähtavad detailid vastavad kehtestatud nõuetele, kuid sõidukitele tootja poolt paigaldatud ohutuselemendid (turvapadjad, turvavööde eelpingutid, elektroonilised abiseadmed, avarii korral kere deformeerumist juhtivad puhvrid) jäävad tähelepanuta.

Sellised sõidukid ei kaitse enam sõitjaid võimaliku järgmise liiklusõnnetuse puhul ettenähtud viisil. Lisaks on ohtlik sõiduki oluliste sõlmede (näiteks rooli- ja piduriseadmed) mittekorrektne remonttööde teostamine. See on ohtlik nii teistele liiklejatele ja sõitjatele endile, kuna selle tulemusena võib sõiduki käitumine muutuda ohuolukordades tundmatuseni.

«Liiklusohutuse seisukohast meenuvad hävinenud sõiduki taastamisega esmalt sellised liiklusõnnetused, kus reisijatel praktiliselt puudus võimalus õnnetusest vigastusteta pääseda. Näiteks õnnetus, mille tagajärjel sõiduk sõna otseses mõttes murdus keskelt pooleks ning hukkusid kõik neli reisijat,» toob tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra näite mittekorrektselt taastatud sõidukiga juhtunud liiklusõnnetuse tagajärgedest.

Alates tuleva aasta 1. jaanuarist kehtima hakkava uue liiklusseaduse nõuete väljatöötamisel oli üks oluline eesmärk tõhustada liiklusohutust. Ühe võimalusena kasutati selleks vajalike kogemuste ülevõtmist ja nende rakendamist hea liiklusohutusega riikidest. Seetõttu on uue liiklusseadusega rakendatud mitmeid meetmeid, mis vähendavad ohtlike ja tehniliselt mittekorras sõidukite osalemist liikluses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles