Jüri Saare hinnangul võiks Eestis kehtestada liiklustapmise koosseisu

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Avarii Vandjalas.
Avarii Vandjalas. Foto: Martin Ilustrumm

Olenemata juhi joobest ning sõiduki kiirusest kvalifitseeritakse Eestis liiklussurmani viinud juhtumid surma põhjustamiseks ettevaatamatusest, kuid TÜ kriminoloogia professori Jüri Saare hinnangul võiks Eestis kaaluda ka liiklustapmise koosseisu kehtestamist.

Saar ütles intervjuus Vikerraadiole, et juhtumid nagu reedene joobes juhi põhjustatud avarii, milles hukkus ühekuune imik, kvalifitseeritakse Eesti karistusseadustiku järgi surma põhjustamiseks ettevaatamatusest, aga päris mitmes riigis on sedalaadi juhtumid kvalifitseeritud liiklustapmiseks, vahendab ERRi uudisteportaal.

«Näiteks USA-s lähevad enamikus osariikides sedalaadi juhtumid mitte õnnetusjuhtumite alla, vaid see on otsetõlkes tapmine kasutades liiklusvahendit (vehicular homicide või vehicular manslaughter),» rääkis kriminoloogia professor.

Tema meelest võiks ka Eestis tekkida liiklustapmise koosseis, mis oleks selge ähvardus, et kui inimene on joobes ja sõidab ligi 200 km/h, siis ei saa autot käsitleda muul kujul kui taparelvana.

«Praegu lähevad sedalaadi juhtumid ettevaatamatuse alla, aga siis nihkuksid nad ettepoole ja oleks ka varasemad karistused karmimad,» selgitas Saar ja lisas, et näiteks joobeseisund ei saa kunagi olla kergendav asjaolu ning koos karistusega on võimalik määrata ka ravi.

Reede õhtul põhjustas joobes 39-aastane Kristian Tallinna-Narva maanteel raske liiklusõnnetuse, sõites otsa autole, milles olnud 1-kuune imik suri haiglas. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles