Politsei avaldab Facebooki lehel ööpäeva väljakutseid

Meribel Sinikalda
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Politsei- ja piirivalveameti Facebooki leht.
Politsei- ja piirivalveameti Facebooki leht. Foto: Ekraanitõmmis

Täna hommikust kuni laupäeva hommikuni postitab Politsei- ja Piirivalveamet (PPA) 24 tunni jooksul oma Facebooki seinale infot numbrile 112 tulnud väljakutsete kohta.

Kokkuvõtted laekunud kõnedest avaldatakse tunnise viivitusega ning suure üldistusastmega, et tagada teatajate anonüümsus ning mitte kahjustada võimalikke menetlusi. Näiteks annab politsei osalisi või aadressi täpsustamata teada, et sai väljakutse Tallinna kesklinna, kus korterist kostab lärmi.

Veebikonstaabel Maarja Punaku sõnul annab sotsiaalmeedia hea võimaluse näidata laiemale publikule politseitöö igapäevast köögipoolt ning avada sotsiaalsete probleemide lähtekohti. «Need keskmiselt 400 väljakutset, millele politseipatrullid tavapärase ööpäeva jooksul reageerivad annavad aimu, millest saavad alguse need olukorrad, mis vajavad politsei sekkumist ning abi. Eelmise väljakutsete maratoni ajal tekkinud pilt, kus suur osa politseile tehtud väljakutsetest olid seotud alkoholi tarbimisega, annab kõigile meile mõtteainet, millised on ühiskonnas aktsepteeritud väärtused ja eeskujud,» ütles Punak.

Keskmiselt laekub hädaabinumbrile 112 ööpäeva jooksul umbes 4000 telefonikõnet üle Eesti, millest politseinike reageerimist vajab ligi 450. Eelmine politsei väljakutsete maraton Facebookis oli aasta tagasi 23. juunil ning 24 tunni jooksul tehti PPA Facebooki lehele 555 sissekannet politseile laekunud kõnedest. Maratoni korraldatakse kolmandat aastat järjest.

Politsei- ja Piirivalveameti Facebooki lehte saavad lugeda ka need inimesed, kellel ei ole portaalis kontot. Politsei lehe leiab siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles