Haridus- ja Teadusministeerium töötas koostöös koolijuhtide ja koolipidajate ühendustega välja aruteluettepanekud, kuidas anda koolidirektoritele regulaarset tagasisidet nende töö ja professionaalse arengu kohta.
Ministeerium loob koolidirektoritele hindamissüsteemi
Eesmärk on luua tulevikus hindamis- ja tagasisidesüsteem, mille põhjal saab toetada ning arendada koolidirektorite ametipädevusi. Samuti tuua esile koolijuhid, kelle kogemust saab kasutada teiste direktorite arengu toetamiseks (nt mentorlus) ja pakkuda neile suuremaid väljakutseid haridusvaldkonnas.
Eelnõu väljatöötamise kavatsus saadeti Eesti Koolijuhtide Ühendusele, Eesti Maaomavalitsuste Liidule ja Eesti Linnade Liidule, kellega konsultatsioonid jätkuvad. Ministeerium ootab partnerite tagasisidet ettepanekule augusti esimeseks pooleks.
Praegu pole keskselt võimalik koolijuhte toetada, sest riigil puudub hõlmav ülevaade koolijuhtide pädevustest ning arenguvajadustest.
Minister Jürgen Ligi sõnul peaks riigi kohustus olema tagada kvaliteetne haridus kõikjal Eestis. «Ka rahvusvahelised uuringud näitavad, et kooli tulemused ja seeläbi õpilaste tulevik sõltub otseselt koolijuhtimise kvaliteedist,» sõnas minister Ligi. «Seetõttu peame kindlustama, et igal koolil on pädev juht, kes oskab ja julgeb haridusvisiooni ellu viia.»
Koolijuhtimise kvaliteedi tõstmine on haridus- ja teadusministeeriumi strateegiline eesmärk. Lisaks kavandatavale tagasisidesüsteemile on loodud programmid koolijuhtide järelkasvu tagamiseks, alustavate koolijuhtide arengu toetamiseks ning kogenud koolijuhtidest mentorite koolitamiseks.