Kesknädal refereeris The Economisti pähe konverentsikutset

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keskerakonna leht Kesknädal.
Keskerakonna leht Kesknädal. Foto: Urmas Luik

Keskerakonna-meelne nädalaleht Kesknädal langes tuntud Briti majandusajakirja The Economist kujundust jäljendanud konverentsireklaami ohvriks ja asus oma veergudel olematu kirjutisega polemiseerima.

Aastaid juhtimiskonverentse korraldanud Pärnu Konverentsid saatis nädala eest otsepostitusega laiali oktoobri alguses aset leidva ürituse kutse, mis oli vormistatud kui The Economistist välja rebitud lehekülg.

Lehe ühel küljel oli Eesti majanduse väljavaateid käsitlev artikkel ning teisel küljel reklaamidena küljendatud konverentsi kava.

«Selle asemel, et lugejatele lahti kirjutada totaalse languse põhjusi ja avada nende tausta, asus The Economist lausa reklaamilikult kiitma Eesti majanduse tulevikuväljavaateid,» põrutas Kesknädala ajakirjanik Indrek Veiserik.

Kesknädal refereerib üsna pikalt «Suurbritannia nädalalehes» avaldatud seisukohti ning vaidleb neile tuliselt vastu: «Artiklist kumas läbi, justkui lasuks ränk kohustus Eesti majandus raskest olukorrast välja tuua umbes seitsmesajal eliiti kuuluval otsusekindlal ja emotsioonivabal poliitikul ja ärimehel. Ometi ei koosne ju Eesti ühiskond üksnes poliitikutest ja äritegelastest.»

Pärnu Konverentside juht Toomas Tamsar tõdes, et nende laiali saadetud juhtimiskonverentsi reklaamil ei ole mingit seost ajakirjaga The Economist. Isegi seda sõna ei ole kutses pruugitud, märkis ta. «Aeg-ajalt oleme teinud selliseid loomingulisemaid, krutskiga kutseid,» ütles Tamsar.

Kesknädal lõpetab oma poleemilise referaadi küsimusega: «Milline «briti huumor», kas pole?»

Kesknädala peatoimetaja Urmi Reinde ütles, et ajaleht langes Pärnu juhtimiskonverentsi kutse ohvriks, kuna see oli kujundatud The Economistiga täiesti sarnaselt.

«Võib öelda nii, et me läksime õnge,» lausus Reinde.

Ta märkis, et Kesknädalasse tuleb väga suurel hulgal lugejakirju ning toimetus arvas ka juhtimiskonverentsi kutse puhul, et mõni nutikas Kesknädala lugeja on saatnud toimetusele The Economistis olnud loo Eesti majanduse kohta.

«Tegijal juhtub,» nentis Reinde. Ta lisas, et kontrollis üle toimetusse saadetud paberil olnud kuupäeva ja pidi tõdema, et sellel märgitud kuupäeval The Economist üldse ei ilmunudki.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles