Haapsalu linnavolikogu pidas täna ajaloolises raudteejaamas istungi, millel asutati Haapsalu rongiliikluse taastamise töögrupp.
Töögrupp uurib võimalusi rongiliikluse taastamiseks Haapsaluga
Harju ühistranspordi keskus, Tallinna Tehnikaülikool, Läänemaa arenduskeskus ja Läänemaa omavalitsused saavad järgmise aasta alguses valmis Haapsalu raudtee tasuvusuuringu, Lääne maavanem Neeme Suur on veendunud, et raudtee taastamine Haapsalu-Rohuneeme vahel on pikas perspektiivis tasuv, vahendas ERR Uudised «Aktuaalset kaamerat».
«Haapsalu raudtee taastamise maksumus kindlasti ei ole suurem, kui oleks selle taastamisega kaasnevad majaduslikud kasud,» märkis Suur ning tõi näite, et 602 miljonit krooni on kavas investeerida praegu toimiva Tallinna-Riisipere raudteeharu parandamiseks, 461 miljonit aga sadamatesse, mille kaudu saab Saaremaale ja Hiiumaale; maavanema hinnangul oleks selliste summade juures mõttetu jätta vahepealne lõik – Riisipere-Haapsalu-Rohuneeme selliseks nagu praegu.
«Läänemaale on tähtis raudtee taastamine – see on üks väheseid võimalusi, kuidas Läänemaa tuua välja ääremaa staatusest,» nõustus täna raudteejaamas avalikku istungit pidanud Haapsalu volikogu esimees Jaanus Karilaid.
Praegu on raudtee taastamise küsimuse tõstatamiseks tema sõnul ka parim aeg, sest tulemas on riigikogu valimised.