Toetajad andsid Aava tiimile eluõiguse

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmo Aava.
Urmo Aava. Foto: AP / Scanpix

Rallimees Urmo Aava suurtoetajad võtsid vastu otsuse, et jätkavad rallitiimi rahastamist järgmiselgi hooajal. Juba augustis alustati soodsate pakkumiste leidmiseks MMil osalevate meeskondadega läbirääkimisi.



Aastaid Aava ja kaardilugeja Kuldar Siku tegemisi toetanud ettevõtja Oliver Kruuda kinnitas jätkamist, ent avaldas lootust, et kogu koorem ei jää vaid tema ja teise suursponsori Margus Kanguri õlule. Lisaks üritatakse Eesti rallimeestele meeskondadest hinnaalandust kaubelda.


Citroëni tehasetiimi ässade Sebastien Loebi ja Daniel Sordo kõrval kolmanda numbrina sõitva Aava tänavune eelarve küünib 30 miljoni kroonini. Postimehe andmetel loodetakse, et tuleval aastal kulub kolmandiku võrra vähem.


«Meeskonna enda ülesandeks jääb leida vähemalt neli väiksemat toetajat ning pidada MM-sarjas osalevate tiimidega läbirääkimisi selle aastaga võrreldes poole odavama pakkumise leidmiseks,» loetles Kruuda. «Tänavusega sarnastel tingimustel ei tahaks uude hooaega minna. Pikalt ei suudaks me nii vastu pidada.»


Eeldatava sõiduvahendina nähakse endiselt Citroëni või Fordi, ent Aava enda sõnul ei saa välistada ka Subarut ja Suzukit. «Meie võimalused sõltuvad sellest, palju tekib turule sõitjaid, kes on valmis maksma tiimidele täishinda,» selgitas ta. «Kui neid on palju, lähevad meeskonnad kergema vastupanu teed. Piltlikult öeldes oleme meie ja tiim ruumi eri otstes ning otsime võimalusi keskel kokku saada.»


Toetuse jätkamise nurgakiviks ongi Kruuda ja Kanguri usk, et Aava ja Sikk suudavad tulevikus kõrgemale pürgida. «Võrdlen nende praegust sõitu kunagiste Junior WRC aegadega. Ka siis kulus paar hooaega, kuniks märgati, et nad võivad võitude eest võidelda,» arutles Kruuda.


Kangur lisas, et rallimeeste senine areng annab alust uskuda, et tulevikus on võimalik jõuda suurema eduni.   


Tänavusest hooajast on sõita veel neli MM-rallit. Aava ja Sikk jagavad tabelis koos Francois Duvaliga 10.–11. kohta. Mõlemale suurtoetajale on hooaeg jätnud positiivse mulje. Kruuda arvates on hea, et Aava suudab stabiilselt sõites noppida punktikohti, Kangurile aga valmistasid heameelt kiiruskatsete võidud.


«Tundub, et kuuenda ja kaheksanda koha vahele sõitmine ongi praegu Urmo tase. Üle oma varju pole mõtet hüpata,» mõtiskles Kruuda. «Mõne üksiku kiiruskatse võit ei muuda ju kellegi elus midagi. Ning seejärel katkestada ja superralli süsteemis lõpuni sõita… Samas tean, et tipus kihutatakse ka teise stiiliga – näiteks Marcus Grönholmi sõitu oli õudne vaadata, kuid ta suutis siiski võita.»


Kruuda meenutas, et tänavu suveni uskus ta, et kogu Eesti ralli avalikkus on rahul, et Aava suudab tippseltskonnas sõita. Vestlus ühe vana kogenud rallimehega sundis teda aga mõttemaailma muutma.


«Uurisin, kuidas ta Urmo ja Kuldari saavutusi hindab. Tema aga ütles, et mis sõit see on, kui ühe kiiruskatse võidad, teisel aga sõidad kivi otsa amortisaatori puruks. Õige on ikka võistlus lõpetada,» kirjeldas ta oma mõttemaailma muutumist.  


Kangur pakkus vastu teistsuguse filosoofia. «Kui ta suudab kiiruskatseid võita, tekivad oskused ja tunnetus maksimaal­sel kiirusel sõita,» leidis ta. «Spordis peab olema eesmärk võita. Olen ise sporti teinud ja tean, et tipud lähevad starti alati mõttega võita.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles