Ministeerium: sarnased õppekavad võivadki ülikoolides palju erineda

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu Ülikool.
Tartu Ülikool. Foto: Margus Ansu

Haridusministeeriumi hinnangul näitab eripedagoogika tudengi ebaõnnestunud pürgimine teise ülikooli seda, et eri ülikoolides võivad sarnaste nimetustega õppekavad olla väga erinevad, kuid see vastabki töömaailma tegelikkusele. 

Tallinna Ülikoolis eripedagoogika bakalaureuse cum laude'ga lõpetanud Liina Selgis kirjutas eile Postimehe arvamusartiklis, et ta ei pääsenud sama eriala magistriõppesse Tartu Ülikooli. «Kuidas saame oma riigi kodanikest häid spetsialiste ja inimesi, kes viivad ühiskonda edasi, kui juba kaks Eesti mõjukaimat ülikooli veavad omavahel vägikaigast? Ja see ei ole ainult eripedagoogikas nii. Pärast enda luhtunud katseid sisseastumistel sain tutvusringkonnast palju tagasisidet ja selgus, et see on paljudel erialadel üsna tavapärane,» kirjutas Selgis. 

Haridusministeeriumi kõrghariduse osakonna peaeksperdi Tiina Laidvee sõnul näitab juhtum pigem seda, et sarnaste nimetustega õppekavad erinevates ülikoolides on nii oma ülesehituselt, saavutatavate õpiväljundite kui läbitavate õppeainete osas vägagi erinevad, tuginedes ka töömaailma erinevatele vajadustele.

«Autonoomne avalik-õiguslik ülikool kehtestab ise oma õppetingimused ja õppekorra, sealhulgas üliõpilaste vastuvõtu tingimused. Antud magistriõppe õppekava puhul on Tartu Ülikool üheks vastuvõtu tingimuseks seadnud teatud hulga eeldusainete läbimise kas TÜ eripedagoogika bakalaureuseõppekavast või samaväärsed õpingud mõnes teises kõrgkoolis. Kuna Tallinna Ülikooli ja Tartu Ülikooli õppekavad on oma eesmärkide ja väljundite poolest erinevad, ei loeta TLÜs läbitud õpinguid samaväärseteks TÜ õppekavas sisalduvate õppeainetega,» selgitas ta.

«On kahetsusväärne, et antud õppur ei saanud kohe õpinguid jätkata. Praeguses olukorras ongi soovitud õppekavale edukaks kandideerimiseks tal võimalik puuduvaid õppeained omandada täiendkoolituses või eksternõppes,» nentis Laidvee.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles