ELi juhilubade võrgustikuga ühinenud Eesti loodab kohtuasjast pääseda

BNS
BNS
:

Eesti ühines eelmise aasta lõpul hilinemisega Euroopa Liidu (EL) juhilubade võrgustikuga (RESPER) ning loodab, et Euroopa Komisjon loobub kohtusse pöördumisest.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja kinnitas BNSile, et Eesti ühines võrgustikuga möödunud aasta 21. detsembril. «Suhtleme komisjoniga, loodame, et kohtusse ei pea minema,» sõnas pressiesindaja.

Eelmise aasta novembri keskel teatas Euroopa Komisjon, et on otsustanud kaevata Eesti, Itaalia, Portugali ja Sloveenia Euroopa Liidu Kohtusse, sest riigid ei ole ühinenud Euroopa Liidu (EL) juhilubade võrgustikuga, nagu on nõutud juhilube käsitleva direktiiviga.

Tolleks ajaks oli Eesti juhilube käsitleva ELi direktiivi õiguslikult tähtaegselt üle võtnud, kuid probleemiks osutus tehniline ühinemine juhilubade võrgustikuga. Viimase põhjuseks olid tehnilised puudused.

«Euroopa Liidu direktiiv näeb ette, et igal isikul võib olla ainult üks juhiluba. Liikmesriigi kohustus on kontrollida selle tingimuse täitmist juhiloa väljastamisel, asendamisel, uuendamisel või vahetamisel. Selle hõlbustamiseks on Euroopa Komisjoni poolt loodud juhilube käsitleva teabe vahetamise võrgustik RESPER, millega on Eesti lubanud liituda hiljemalt 2015. aasta keskpaigaks,» selgitas ministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu selgitas eelmise aasta novembris BNSile.

Ta lisas toona, et tehniline valmisolek liitumiseks ei olnud Euroopa Komisjoni hinnangul veel piisav.

Euroopa Komisjon algatas rikkumismenetlused 2014. aasta juulis. Põhjendatud arvamus saadeti liikmesriikidele 2015. aasta veebruaris. Kuna liikmesriigid ei ole suutnud täita direktiiviga 2006/126/EÜ ette nähtud kohustusi, otsustas komisjon anda asja Euroopa Liidu Kohtusse.

Direktiiviga ajakohastati juhilube käsitlevat direktiivi ning kehtestati muu hulgas uued juhiloakategooriad ja juhilubade ühtlustatud kehtivusaeg. Samuti loodi sellega juhilube käsitleva teabe vahetamise võrgustik RESPER.

RESPERi kasutamine aitab liikmesriikidel tagada, et isikul on vaid üks juhiluba. Samuti on see vajalik selleks, et juht juhiks üksnes sellise kategooria sõidukeid, mille juhtimiseks on tal vajalik kvalifikatsioon ja luba. See aitab saavutada üht direktiivi põhieesmärki, milleks on liiklusohutuse suurendamine.

Kirjuta toimetajalePrindi
Artikli märksõnadEestiEuroopaEuroopa komisjonItaaliakohtussekomisjonkvalifikatsioonliikmesriigidpressiesindajasanderSloveenia
Samal teemal
imeline loodus
Sisuturundus
naine24
elu24
kauaotsitud mainekampaania
abilinnapea skandaalsed tehingud
Päevakava
Just nüüd
26Mai Portreefilm legendaarsest Eesti filmimehest - «Jüri»>
Just nüüd
27Mai Nordic Digital Day>
Just nüüd
27Mai Postimehe otsepilt: nädalavahetusel selgub Tour of Estonia võitja>
Homme14:30
28Mai Postimehe otsepilt: nädalavahetusel selgub Tour of Estonia võitja>
Ülehomme11:00
29Mai Postimehe otsepilt: ela kaasa Tartu rattarallile>
Viimased uudised
TarbijaKõik
VideoKõik
Teadus ja tehnikaKõik
MajandusKõik
MaailmKõik
SportKõik
NaineKõik
TervisKõik
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
MaaeluKõik
TallinnKõik
Tartu PostimeesKõik
48h populaarsemad teemad
Tänane lehtKõik
ArvamusKõik
KultuurKõik
ReisKõik
KoduKõik
LemmikKõik
VIIMASED GALERIID
SOOV.EE
Sünnipäevad

Palju õnne!

Oleg Ossinovski

50

Oleg Ossinovski

transiidiärimees

Fredi-Armand Tomps, 88

arhitekt

Ülo Ennuste, 84

majandusteadlane

Riivo Sinijärv, 69

diplomaat, poliitik ja majandustegelane

David Vseviov, 67

ajaloolane

Horoskoop
SetomaaKõik
60 PLUSSKõik
Arhiiv
Pärnu
Viljandi
Rakvere
Paide
VALGA
Liitu Postimehe uudiskirjaga ja ole kursis päeva olulisimate uudistega!
Vali omale meelepärased teemad:
Aitäh, et liitusid
Postimehe uudiskirjaga!
Juba homme jõuab esimene uudiskiri sinuni.
TAGASI POSTIMEHE LEHELE