Alkoholifirmad ja telekanalid piiravad alkoholireklaami

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jüri Kert Eesti Õlletootjate Liidust (vasakult), Janek Kalvi Eesti Alkoholitootajte Liidust, Merle Viirma AS TV3-st, Urmas Oru AS Kanal 2-st ja Herlend Lukksepp Alkoholi Importööride Liidust. Foto autor on
Jüri Kert Eesti Õlletootjate Liidust (vasakult), Janek Kalvi Eesti Alkoholitootajte Liidust, Merle Viirma AS TV3-st, Urmas Oru AS Kanal 2-st ja Herlend Lukksepp Alkoholi Importööride Liidust. Foto autor on Foto: Meeli Küttim

Eesti alkoholitootjate ja alkoholi importööride liidud ning eratelekanalite esindajad sõlmisid neljapäeval koostööleppe, millega piiravad täiendavalt alkoholireklaami televisioonis.

Leppe kohaselt ei edastata uuest aastast alkoholireklaami enne kella 22 nendes saadetes, telesarjades ja filmides, mis algavad enne kella 21.

Kuigi seadusega on alkoholi reklaam lubatud alates kella 21-st, seadsid alkoholifirmad ja eratelekanalid endile täiendava piirangu alkoholi reklaamimiseks televisioonis. Uuest aastast ei näidata alkoholireklaame enne kella 22 saadetes, mis algavad enne kella 21 ja võivad nii jätta mulje ealisest sobivusest lastele.

Samuti lepiti kokku, et kellaajast hoolimata ei edasta alkoholi reklaami saadetes, mis on suunatud peamiselt lastele.

Alkoholitootjate Liidu juhi Janek Kalvi soovitakse selle kokkuleppega reageerida ühiskonna valupunktidele.

«Seame endale seadusest rangemad piirangud, et vältida laste kokkupuudet televisioonis näidatava alkoholireklaamiga,» lisas ta.

Eesti Õlletootjate Liidu juhi Jüri Kerti sõnul on vajadus selle kokkuleppe järele olemas ning alkoholitootjate ja maaletoojate soov on võtta ise endale täiendavaid kohustusi ja neid täita, näitamaks suutlikkust ise piire tõmmata.

«Kokkuleppe tulemused toovad telekanalile küll miljonites kroonides rahalist kahju, sest sellega anname ära kõige magusama reklaamiaja, kuid laiemat pilti vaadates on see vastutustundliku alkoholireklaami kokkulepe midagi, mille üle võime uhkust tunda,» ütles Kanal 2 peadirektor Urmas Oru.

Alkoholitootjate, -importööride ja telekanalite enesepiiramise kokkuleppele alkoholireklaami esitamisel kirjutasid alla AS Kanal 2 (programmid Kanal 2, Kanal 11),  AS TV3 (programmid TV3, TV6, 3+), Eesti Alkoholitootjate Liit, Eesti Õlletootjate Liit ja Alkoholi Importööride Liit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles