Kreitzberg: meie õpetamise viis haakub PISA-testiga

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Sille Annuk

Riigikogu kultuurikomisjoni juht Peeter Kreitzberg ütles, et Eesti õpilaste tulemused PISA-testis teevad heameelt, sest näitavad Eesti haridussüsteemi tugevust.

«Oleme päris head funktsionaalses kirjaoskuses. Loodusteadustes oleme juba traditsiooniliselt head,» tõi Kreitzberg välja.

«Samas näitavad tulemused, et meil on tippudega probleem. Seda näitasid ka eelmised PISA tulemused, et andekaid hakkab meil silma vähem, aga keskmine tase on meie õpilastel tugev. Õigemini, andekaid võib olla, aga neile pole leitud õigeid väljundeid,» lisas ta.

«See PISA-test näitab üht asja – et meie õpetamise viis haakub paremini testülesannete lahendamisega kui mõnel teisel riigil.» Nimelt sõltub Kreitzbergi sõnul testi edukas lahendamine paljuski sellest, millele pidevalt hariduses rõhku pannakse. «Näiteks Prantsusmaal on suurem rõhuasetus kultuurile. Meil õpetatakse ilmselt igapäevaselt rohkem neid asju, mida testid kontrollivad,» arutles kultuurikomisjoni juht.

Kreitzbergi sõnul kinnitavad ülemaailmse testiga saadud tulemused, et Eestis on tubli koolisüsteem, vähemalt põhikooli lõpuni.

Sellest kerkib aga küsimus, kas seda ikka peab nii palju ja usinalt muutma, nagu meil tavaks. «Ei peagi nii palju muutma, praegu oleme liiga palju erinevate ideede keerises. Näiteks põhikooli ja gümnaasiumi kiire lahutamine, heale õpetajale topeltpalk – palju selliseid asju on tegemata jäänud. Ideed kerkivad üles ei-tea-kust, see pole suurem asi,» leidis Kreitzberg.

Tema hinnangul peaks Eesti tegema rahulikult tööd teiste asjadega, mis väiksemate sammudega haridust edasi viivad. «Paugutada suure pauguga rakette pole hariduses mõtet.»

2009. aastal sooritatud PISA-testi tulemused näitavad, et Eesti õpilased on kõige tugevamad loodusteaduslikus kirjaoskuses, maailma võrdluses saavutati head tulemused ka funktsionaalses lugemises ning matemaatilises kirjaoskuses.

Õpilaste õpitulemuslikkuse võrdlusuuring PISA (Program for International Student Assessment) viidi OECD poolt läbi 2009. aasta aprillis. Uuringuga mõõdetakse 15-aastaste õpilaste teadmisi ja oskusi, mis on esmatähtsad täisväärtuslikuks osalemiseks ühiskonna elus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles