Eelmisel nädalal viibisid Eestis maailma suuruselt viienda jaekaubandusettevõtte esindajad Jaapani Ito-Yokado grupist, kes otsisid siit sobilikke toiduaineid oma turule.
Jaapanlased otsivad Eesti toitu
Esimesel päeval külastati kolme potentsiaalset ettevõtet, mille toodang võiks Jaapani turule huvipakkuv olla. Nendeks oli : AS Japs Pärnust (kala- ja kaltooted), AS Saarek Tartumaalt (külmutatud marjad ja seened, moosid) ning AS Liviko (kanged ja lahjad alkohoolsed joogid).
Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul pöörasid jaapanlased erilist tähelepanu toiduohutusele ja -hügieenile ning jäid olukorraga rahule. «Seda rõhutati visiidi käigus mitmel korral,» lausus ta.
Teisel päeval toimunud seminaril tõdesid Jaapani firma esindajad, et sealsetele tarbijatele on tähtis eelõige toiduohutus, kuid vähetähtis pole selle hind. Seetõttu otsitakse uusi toiduaineid, mis oleksid hinnalt vastuvõetavad ja pärineksid puhtast loodusest.
Kuna Jaapani turule minevad toiduained peavad läbima tõsise kontrolli, võib Potisepa sõnul reaalse tehinguga aega minna kuni kaks aastat.
Seminari teises pooles oli siinsetel ettevõtetel võimalus saada Ito Yokado esindajate otsekontaktid ning tutvustada oma potentsiaalseid tooteid Jaapani turule. Huvitatute hulgas olid: Salvest, Rõngu Mahl, Kalev, Japs, Liviko, Remedia, Saku Õlletehas.
«Jaapani turule ilma abita ja koostööpartnerita pääseda on raske kui mitte võimatu,» tõdes Potisepp.
Ito-Yokado grupil on Jaapanis üle 200 suure selvehalli ning maailmas tuntud «nurgapoodide» kett Seven Eleven.
Jaapani jaeettevõtjad Eestisse toonud Soomes asuva Jaapani ekspordiassotsiatsiooni juht Eiichi Nagata sõnas, et Eesti toiduainete kvaliteet on äärmiselt hea ning Jaapanis hinnatakse maitset rohkem kui päritolu või kogust. Ta lisas, et suure kalatarbijana on nad huvitatud näiteks meie ahvena ja koha impordist gurmeerestoranide tarbeks.