Raske liiklusõnnetus juhtus kurvis, kus on kiirusepiirang 50 km/h (7)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Paigas, kus ööl vastu tänast juhtus ühe hukkunu ja 13 vigastatuga liiklusõnnetus, on kurv ning kehtestatud ka kiirusepiirang 50 km/h. Maanteeameti eksperdi esialgsel hinnangul ei pidanud vähemalt üks osapooltest sellest piirangust ilmselt kinni.

«Õnnetuse hetkel võis seal tõepoolest libe olla,» nentis täna ennelõunal maanteeameti Ida regiooni hooldeosakonna juht Andres Piibeleht, kelle sõnul tekkis sealkandis teedele libedus ilmselt kesköö paiku.

Teelõigul, kus õnnetus juhtus, alustas teehooldaja seepeale oma tööd veidi enne kella kaht öösel ja varahommikul kella viie ajal oli libedus Piibelehe sõnul tõrjutud. Praegu on õnnetuspaiga lähistel teeolud normaalsed.

Politsei arust pole ohtlik, kohalike arust küll

Piibeleht juhtis aga tähelepanu, et kohas, kus raske õnnetus juhtus, on kurv ning kiirusepiirang 50 km/h. Mis õnnetuse põhjustas ja milline oli õnnetuses osalenud sõidukite kiirus, selgitab juurdlus. «Kui nüüd pilte vaadata, siis vähemalt üks osapool ei ole kiirusepiirangust kinni pidanud,» oli Piibelehe esialgne hinnang.

Jõhvi politseijaoskonna piirkonnapolitseinik Triin Mägi rääkis sündmuspaigal, et kurv iseenesest ei ole ohtlik, kuna tegemist on lauge kurviga. Sellegipoolest käivad politseinikud küllaltki tihti kontrollimas, kui altilt sõidukijuhid piirangust kinni peavad. Mägi kinnitusel ei ole üldine liikluspilt sellel lõigul väga halb ning õnnetusi seal palju ei juhtu.

Kohalikud ise räägivad aga hoopis teistsugust jutt. Virumaa Teatajaga vestelnud kohalik kirjeldas, et kui sõiduautod peavad üldjuhul kiirusepiirangust kinni, siis rekad kurvis kiirust pigem ei alanda. Ta tõi näite, et kui tema laps esimesse klassi läks, saatis ta alati lapse üle tee, sest ei julgenud last kihutavate autode tõttu üksi saata.

Kohalik elanik kinnitas, et kurvis sõidetakse suurema kiirusega kui 50 km/h nii suvel kui talvel. Seeõttu oli tema arvates vaid aja küsimus, kui seal raske õnnetus juhtub. 

Patrullpolitseiniku sõnul on seal kiirusepiirang ennekõike kehtestatud seetõttu, et teelõik asub Peipsi järvele niivõrd lähedal, et veekogu on lausa silmaga näha. Just seepärast, et järv on teele lähedal ning sealt alt jooksevad läbi maa-alused allikad, on must jää lõigule kerge tekkima. 

Kusjuures, täna kella kolme paiku öösel juhtus õnnetuspaigast napi kümne kilomeetri kaugusel libeduse tõttu teinegi avarii, kus veok sõitis kraavi. Politsei pressiesindaja kinnitusel ei saanud selles avariis keegi viga.

Ööl vastu tänast kella ühe paiku põrkasid Ida-Virumaal Jõhvi-Tartu maantee 52. kilomeetril kokku reisibuss ja veoauto, hukkus roolis olnud bussijuht, 13 reisijat said raskelt viga.

Liiklusõnnetuse ajal viibis bussis 11 Vene Föderatsiooni kodanikku, kelle seas oli üks Eesti elanik, lisaks üheksa Läti Vabariigi kodanikku ja üks Eesti kodanik. Ida-Viru keskhaiglast öeldi täna hommikupoolikul Postimehele, et kaks õnnetusse sattunud inimest on üliraskes, kaks raskes ja üks keskmises seisus. Ülejäänud kaheksa inimest said haiglast välja.

Kommentaarid (7)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles