Saaremaa laevatootja ehitab PPAle poolesaja meetri pikkuse laeva

Andres Einmann
, Eesti uudiste päevatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Baltic Workboatsi töökoda Saaremaal. Pildil olev laeva kere ei ole PPA uus laev.
Baltic Workboatsi töökoda Saaremaal. Pildil olev laeva kere ei ole PPA uus laev. Foto: Irina Mägi / Saarte Hääl

Saaremaa laevatootja Baltic Workboats ehitab politsei- ja piirivalveametile (PPA) uue reostustõrjevõimekusega patrull-laeva, mis vahetab välja praegu ameti kasutuses oleva poole sajandi vanuse laeva PVL-202 Kati.

PPA laevastiku juhi Edgar Peganovi sõnul on uue laeva kiirus kaks korda suurem kui praegu kasutuses oleval Katil ning see kasvatab hädaolukordadele reageerimise kiirust Eesti mere- ja rannikualal.

«Kaasaegset ja hästi varustatud laeva hakatakse kasutama eelkõige merereostuse seireks ja tõrjeks. Uus laev saab olema varustatud kaasaegse tehnikaga, see on väljavahetatavast laevast kiirem, funktsionaalsem ning merekindlam,» rääkis ta.

Laeva reostuse korjeulatus on vähemalt 0,6 ruutkilomeetrit ööpäevas. Uuel laeval peab olema võimekus võtta peale hädasolijaid, transportida ühte täislastis merekonteinerit ja tema kiiruseks on planeeritud 25 sõlme. Näiteks on praeguse reostustõrjelaeva kiirus on 13 sõlme.

Mullu novembris välja kuulutatud riigihanke võitis Baltic Workboats, kes pakkus patrull-laeva ehitusmaksumuseks 13,38 miljonit eurot. Ettevõte pakkus laeva peamasinate motoressursiks 36 000 töötundi, laeva kere garantiiajaks 12 aastat ning mootori, seadmete ja tööde garantiiajaks viis aastat.

Kõigi eelduste kohaselt peaks laev valmima 2018. aasta alguseks.

Uue laeva kogupikkus saab olema 41 meetrit, maksimaalne süvis 2,6 meetrit. Laeval hakkab teenima kümme meeskonnaliiget, kuid sellel on kaheksa lisavoodikohta, mis võimaldab vajadusel tegutseda suurema meeskonnaga.

Ökonoomsel kiirusel peab laev olema suuteline läbima ühe tankimisega vähemalt 2500 meremiili ning maksimaalse kiirusega vähemalt 450 meremiili. Laev peab olema võimeline iseseisvalt tegutsema vähemalt 10 sentimeetri paksuses jääs.

Laeval saab olema ka vähemalt 3,6 meetri pikkune jett, mis arendab kiirust vähemalt 40 sõlme ning millega oleks võimalik viia läbi pääste, patrull- ja reostustõrjeoperatsioone.

Siseministeeriumi väljakuulutatud riigihanke tingimuste järgi peab laeva eluiga olema minimaalselt 30 aastat. Arvestuslikult koguneb laevale aastas 2000–2500 sõidutundi ja ankrus on alus 400 tundi.

Praegu PPA kasutuses olev Kati ehitati 1966. aastal Saksamaal kalatraaleriks. 1985. aastal laev rekonstrueeriti ja selle võttis kasutusele Rootsi rannavalve. 2002 aastal kinkis Rootsi laeva Eestile ja sellest sai piirivalve patrull-laev. Kati on 40 meetrit pikk ja selle süvis on kolm meetrit. Laeva meeskond on kuueliikmeline.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles