Postimees teeb otseülekande selge kommunikatsiooni seminarist

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Postimees teeb 26. mail otseülekande Eesti Keele Instituudi korraldatavast selge kommunikatsiooni seminarist.

Selge kommunikatsioon koosneb selgest keelest, infodisainist, kasutatavusest ja sihtturundusest. Need on terviku osad, mis aitavad luua kasutajast lähtuvaid ja selgeid infosõnumeid. Selge kommunikatsiooni seminar pakubki ülevaadet neist eri osadest.

Me kõik puutume iga päev kokku mitmesuguse infoga, mille põhjal peame tegema otsuseid ja valikuid. Milliseid muutusi ja üllatusi meid ümbritsevad sõnumid on kaasa toonud, selle kohta toovad avaettekandes näiteid seminari korraldajad Katrin Hallik ja Katre Kasemets Eesti Keele Instituudist.

Kui tihti me mõtleme, mis on meie sõnumi eesmärk ehk mida me tahame saavutada? Tartu Ülikooli eesti ja üldkeeleteaduse instituudi professor Martin Ehala kõneleb suhtluse eesmärkidest ning tekstiloome alustest arusaadavuse seisukohast lähtudes.

Hea infodisain juhib tähelepanu teabele, mitte selle kujundusele. Kuidas infodisain meie mõtteid ja tegusid suunab, teab rääkida disainer Tanel Kärp.

Erinevatel juhtudel toimivad aga erinevad infosõnumid. Kasutajakogemuse asjatundja ja konsultant Hegle Sarapuu annab nõu, kuidas luua toimivat sõnumit.

Paljud Eesti asutused püüdlevad selgema suhtluse poole. Nii ka maksu- ja tolliamet. Teeninduskorralduse osakonna juhataja Rivo Reitmann viskab oma ettekande pealkirjas õhku küsimuse «Selge keel seadusest kõrgemal?».

Kommunikatsioonikonsultant Raul Rebane lõpetab seminari mõtisklusega vanasõnadesse peidetud info üle.

Kava

10.00–10.20 Infosõnumid meie ümber - Katrin Hallik, Katre Kasemets

10.20–10.50 Kuidas teha end arusaadavaks? Tekstiloome alused - Martin Ehala

10.50–11.20 Kuidas infodisain suunab meie mõtteid ja tegusid - Tanel Kärp

11.20–11.30 Vaheaeg

11.30–12.00 Kuidas luua kliendile sõnum, mis toimib - Hegle Sarapuu

12.00–12.30 Selge keel seadusest kõrgemal? - Rivo Reitmann

12.30–13.10 Vanasõnad kui infopomm - Raul Rebane

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles