Endine majandusminister Urve Palo eeldab, et Tallinna Sadama tütarfirma vaatas Saaremaa Laevakompaniilt Regula ostmisel hinna ja kvaliteedi suhet ning selgus, et kõige mõistlikum on varulaev osta siit kohapealt.
Palo Regulast: ilmselt oli varulaeva kõige mõistlikum osta kohapealt (1)
Palo tõdes, et ei saa kommenteerida Regula ostuhinda, kuna ei ole lepingu üksikasjadega kursis.
See, et viies parvlaev ostetakse, on iseenesest lepingu täitmine, kinnitas endine majandusminister. «Juba leping nägi ette, et oleks olemas ka varulaev, juhuks kui neljast uuest laevast üks läheb remonti või hooldusesse või sellega midagi muud juhtub, siis viies peab olema olemas ja see ei pidanud olema uus,» rääkis Palo.
Riigikogulane märkis, et kui uute parvlaevade tulemine peaks viibima, siis tõenäoliselt kasutatakse Regulat alguses just sel otstarbel. «Ma ei ole praegu tõesti kursis, millistel tingimustel täpselt ja kuidas parvlaev ostetakse, aga mulle tundub kõrvalt, et see on just selline varulaev,» lausus ta.
See, kelle käest varulaev ostetakse, on Palo arvates puhtalt TS Laevade enda otsus. «Hanke tingimustes oli kirjas, et hiljem peab olema ka viies varulaev ja ükskõik kes selle hanke oleks võitnud, ta oleks pidanud seda tingimust täitma. Ma eeldan, et vaadati kvaliteedi ja hinna suhet ning leiti, et siit kohapealt on kõige mõistlikum seda osta,» leidis Palo ja lisas, et nii oleks toiminud iga ettevõtte juht.