Rõivas Regulast: väga raske on anda hinnangut, kas see hind on parim võimalik

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peaminister Taavi Rõivas Taani hävitajaga tutvust tegemas.
Peaminister Taavi Rõivas Taani hävitajaga tutvust tegemas. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Saaremaal visiidil viibiv peaminister Taavi Rõivas ütles, et tal on väga raske anda hinnangut Regula ostuhinnale ise laevade pakkumisi võtmata, kuid ta usub, et võeti turul saadaolevatest parim.

Rõivas ütles Meie Maale antud intervjuus, et talle on kinnitatud, et uuriti palju erinevaid variante ja otsustati selle järgi, mis on turul saadaolevatest parim.

«Väga raske on kellelgi meist konkreetseid pakkumisi laevadele võtmata anda hinnangut, kas see hind on parim võimalik. Kuid meile annab kindlust seda uskuda see, et toimus ikkagi konkurss,» lausus peaminister. Ta lisas, et mõistagi lasub selle ostu otsuse langetamise vastutus ikkagi Tallinna Sadamal.  

Riik on Rõivase sõnul nõudnud, et Tallinna Sadam peab tagama varulaeva olemasolu. Selle, kuidas Tallinna Sadam ühenduse suursaartega korraldab, peab Tallinna Sadam tema hinnangul ise parimal võimalikul moel otsustama.

Rõivas rõhutas, et ei tohi alluda kiusatusele kiiruse huvides kvaliteedis järele anda või tuua poolikud laevad liinile. «Kui ei jõuta mingil põhjusel kõikide laevadega 1. oktoobrist opereerima, siis peab olema selgelt tagatud ühenduse toimimine teiste vahenditega. Neil pole hetkel ühtegi olulisemat ülesannet, kui laevaühenduse tagamine ja kui need laevad lõpuks jõuavad, peavad nad tõestama, et ühendus toimib hästi,» rääkis ta.

Peaminister teatas, et ta on ise rääkinud Poola peaministriga ja küsinud, kas temal oleks võimalik Poola tehases protsessi kiirendada. «Tegemist on eraettevõttega ja loomulikult peaministri võimalused ettevõtet mõjutada on piiratud, aga ta selgitas, et seal on objektiivsed põhjused, keegi ei aja lihtsalt kiusu. Türgi puhul on olnud samuti erinevaid põhjuseid, aga seda tunnet täna pole, et keegi meelega eestlasi kiusaks,» kinnitas Rõivas.

Rõivas nentis intervjuus, et eelmised Tallinna Sadama juhid olid omakasu peal väljas ja see tegi kogu protsessi haavatavamaks – seda peab nüüd püüdma ühiselt lahendada.

«Uus Tallinna Sadama juhtkond peab päeval ja öösel pingutama selle nimel, et need laevad tuleksid kiiresti ja kvaliteetselt,» lisas peaminister.

Küsimusele, kas valitsus on ka selles protsessis vigu teinud, vastas Rõivas, et siin on õppetunde kõigi jaoks.

«Kui võtame protsessi tervikuna, siis arvan, et riigi soov tagada parvlaevaühenduses pikaajaline kindlustunde, on õige ja vajalik. Ma ei arva, et konkursi korraldamine oleks vale olnud. Me saime mitu erinevat pakkumist ja saime valida selle, mis on maksmaksja jaoks soodsam. See on igal juhul oluline,» lausus ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles