Vene õpilased tahavad õppida ka hiina ja araabia keelt

Kadri Ratt
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Virumaa Teataja

Eesti vene õppekeelega koolide õpilasi koondav Õpilasesinduste Assamblee esitas haridus- ja teadusministeeriumile ettepanekud õppekavade ja koolikorralduse osas ning muuhulgas tahavad noored võimalust õppida keskkoolis hiina ja araabia keelt ning lisaks eestikeelsele aineõppele sooviksid nad saada ka näiteks osalist ingliskeelset aineõpet.

«Erinevates keeltes aineõpe ei olegi surmkeeruline, nagu selgus. Enamik õpilasi saab sellega hakkama,» ütles Sillamäe Kannuka Kooli õpilasesinduse juht Jekaterina Kapustina. Seetõttu soovivad õpilased tema sõnul osasid aineid õppida ka inglise keeles, et tulevikus maailmas paremini läbi lüüa.

Õpilasesinduste Assamblee suurkogu läkitatud pöördumises soovitatakse võõrkeeltes õpetada näiteks nende riikide ajalugu ja kultuuri, kelle keelt koolis õpitakse. Lisaks populaarsetele inglise, saksa, vene ja prantsuse keelele tahavad õpilased õppida ka näiteks hiina ja araabia keelt ning paluvad suuremat valikainete valikut.

Õpilaste hinnangul tähendab keelesegmendi laiendamine ka välispedagoogide aktiivset kaasamist, mis omakorda nõuab lisavahendeid riigi- ja omavalitsuse eelarvest.

Kapustina sõnul on selge, et suuremat valikuvabadust suudavad pakkuda ainult suured gümnaasiumid ning seega soovitavad õpilased riigil tegeleda koolivõrgustiku ümberkorraldamisega. Heaks näiteks võib tema sõnul tuua Sillamäe linna, kus kolme
gümnaasiumiastmega kooli baasil luuakse 2012. sügisel üks gümnaasium.

Piirkondlikel õpilasfoorumitel, mis enne suurkogu toimusid Tallinnas, Tartus, Narvas, Sillamäel ja Jõhvis, käidi välja ideed õppida koolis veel disaini, majandust, filosoofiat, tantse, avalikke suhteid, lapsekasvatamist, informaatikat ja muud.

Lisaks soovivad õpilased osasid aineid õppida ka väljaspool kooliseinu. Näiteks majanduse- ja keemiatunde tahavad nad viia läbi ettevõtetes, mis tegelevad tootmisega.

Koolinoorte hinnangul on kasulik arendada koostööd ka mittetulundusühingutega ja ettevõtetega, kus õpilased saaksid mentorite toel läbida praktikat vabatahtlikkena.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles