Maanteeamet muudab palju kriitikat saanud reformikava

Helen Mihelson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raplas tulid ettevõtjad juuni algul lausa tänavale, et reformikava vastu protesteerida.
Raplas tulid ettevõtjad juuni algul lausa tänavale, et reformikava vastu protesteerida. Foto: Siim Solman / Raplamaa Sõnumid

Pärast suviseid kohtumisi kohalike omavalitsuste esindajate ja ettevõtjatega otsustas maanteeamet, et viib palju pahameelt tekitanud reformikavva sisse ühe muudatuse.

Uuendatud reformikava tulemusena luuakse küll Eestile ühtne eksamikeskus, kuid eksameid hakatakse tulevast aastast vastu võtma kõigis maakonnakeskustes. Selleks teevad eksamineerijad väljasõite.

Maanteeameti teatel on ühtse eksamikeskuse loomise eesmärk vähendada korruptsiooniriski - eksamineerija ei tea, kelle eksamit ta vastu võtab ja nii saab vältida kokkuleppega eksamite läbimist. Ühtne eksamikeskus hakkab korraldama eksamite vastuvõtmist ka maakonnakeskustes, nii teooria kui sõidueksamite osas.

«Et liiklusohutuse eesmärke saavutada, on mõistlik tulevikus ka eksamite sisunõuded üle vaadata, meie kõigiga koos liikluses osaleja  peab hakkama saama nii maanteel kui linnaliikluses, selle põhimõtte vastu ei saa keegi olla,» sõnas Sauk.

Ühtne eksamikeskus on tänaseks komplekteeritud ja alustab üle-Eestilise eksamite vastuvõtmist uuest aastast. «Liiklusohutuse parandamise eesmärgil planeeritud eksamineerimise koondumine üksnes suurematesse linnadesse tegi paljudele muret,» sõnas Sauk.

Ta usub, et amet saab liiklusohutuse eesmärgid täita ka nii, kui vadatakse üle sõiduoskuse nõuded. «Noor juht peab oskama korralikult sõita nii linnas kui maanteel,» toonitas ta.

«See oli ka üks idee, mida aruteludes meile pakuti. Kõik mõistavad vajadust konkreetseid samme ette võtta selleks, et liikluses toimuks vähem õnnetusi ja raskeid õnnetusi üldse ei juhtuks. Kahjuks on neid veel liiga palju,» lisas Sauk.

Riiklike sõidueksamite läbiviimisel maakonnakeskustes soovib amet eelistada eelkõige kohalikku autokooli lõpetajat, et vältida eksamiturismi ja anda esimese eksami sooritamise võimalus oma kodukohas.

Sauk rääkis, et ühe muudatusena võiks sisse viia selle, et sõidueksami saab ka tulevikus teha kodulinnas, korduseksamid võivad juba 2017. aasta jooksul kolida suuremasse eksamikeskusesse. «Selline eksamipraktika idee leidis aruteludel positiivset vastukaja ka omavalitsuste ja autokoolide esindajate poolt,» osutas ta.

Maanteeameti sellel kevadel arutlusele toodud reformikava oli suunatud kolme suurema eesmärgi saavutamisele – e-teenuste kasutamise suurenemine, korruptsioonijuhtumite lõpetamine ning juhiloa saamisel noorte juhtide oskuste taseme tõus maanteel ja linnaliikluses.

Ameti teatel eelistavad Eesti inimesed e-teeninduse kasutamist ning büroodesse jõutakse üha vähem. Teenindusbürood jätkavad kõigis maakonnakeskustes klientide teenindamist, kokku jätkab tööd 17 esindust. Ühtegi esindust sulgeda ei ole plaanis, küll aga vähendatakse kaheksas büroos lahtiolekuaegu.

Maanteeametil on teenindusbürood Haapsalus, Jõgeval, Jõhvis. Kuressaares, Kärdlas, Narvas, Paides, Põlvas, Pärnus, Rakveres, Raplas, Sauel, Tallinnas, Tartus, Valgas, Viljandis ja Võrus. Kolmel päeval nädalas hakkavad  avatud olema Põlva, Valga, Jõgeva, Haapsalu, Kuressaare, Kärdla, Rapla ja Paide bürood.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles