Marinetraffic lubab Tõllu Eestisse juba jõululaupäevaks, TS Laevad seda ei kinnita (2)

Andres Einmann
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Poolas Remontowa laevatehases ehitatud parvlaev Tõll.
Poolas Remontowa laevatehases ehitatud parvlaev Tõll. Foto: TS Laevad

Poolas Remontowa laevatehases valminud parvlaeva Tõll juurde tekkis täna veebirakenduses Marinetraffic märge, et laeva sihtkoht on Tallinn ja alus jõuab pärale 24. detsembril, TS Laevade kinnitusel on see märge tinglik ja ei tähenda, et laev jõululaupäevaks kohal on.

Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad juht Kaido Padar ütles Postimehele, et laevatehas on märkinud Marinetrafficus Tõllu arvatava päralejõudmise aja, kuid kindlasti ei saa võtta seda puhta tõena.

«Me oleme öelnud, et ootame Tõllu Eestisse uue aasta alguses, praegu me ei spekuleeri ja ei ütle välja ühtegi kuupäeva. Meie jaoks on endiselt tähtaeg uue aasta algus ja kõik päevad, mis laev sellest tähtajast varem päralt jõuab, on puhas võit,» rääkis Padar.

Kui kõik läheb plaanipäraselt, alustab TS Laevad Tõllu ülevõtmise protseduuridega järgmisel nädalal. Praegu käib laeva dokumentatsiooni ettevalmistamine ja märkuste likvideerimine.

Järgmisel nädalal läheb Poola Remontowa laevatehasesse kohale Tõllu meeskond. Tõllu toob Poolast Eestisse 11-liikmeline meeskond ning laeva kohalejõudmise ajaks on TS Laevad arvestanud kaks päeva.

Dokumendi ettevalmistused ja märkuste kinnipanemine, mis üle jäänud on.

Meeskond läheb kohale järgmisel nädalal, Leigri peal oli 13 inimest. Tõllul saab olema 11 meest.

Tõll hakkab sõitma mandri ja Muhumaa vahelisel Virtsu-Kuivastu liinil.

Laupäeva varahommikul jõudis Eestisse Türgis Sefine laevatehases valminud parvlaev Leiger. 5. novembril teele asunud Leigri teekond kestis 35 päeva, kuigi algselt oli laeva teekonna pikkuseks arvestatud 21 päeva. Laeva tempot aeglustasid Vahemerel ja Atlandi ookeanil möllanud tormid, mis sundisid Leigrit sadamatest tormivarju otsima.

Mis seisus on teised uued parvlaevad?

Piret

Poolas Remontowa laevatehases valmival parvlaeval Piret veetakse kaableid ja ühendatakse elektrikilpe. Samas käib isolatsiooni ja süsteemide paigaldamine ning ühendamine.

Tiiu

Türgis Sefine laevatehases valmival parvlaeval Tiiu alustatakse tootja- ja tehasepoolsete ühenduste kontrollimisega, järgnevad esimesed testid tehases. Laeval töötab iga päev umbes 250 inimest. Mitmed märkused, mis omanik tegi ehitusperioodi vältel Leigril, on Tiiu peal juba arvesse võetud.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles