EAS õpetab äsja loodud Eesti brändi tööle rakendamist (1)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti uus bränd.
Eesti uus bränd. Foto: EAS

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) korraldab neljapäeval töötoa, et rääkida, kuidas hiljuti avalikkuse ette toodud ja palju poleemikat tekitanud Eesti brändi tööle rakendada.

Eesti Disainimeeskonna juht Alari Orav ja EASi turundusjuht Piret Reinson räägivad kaubanduskojas toimuval praktilisel seminaril, kuidas Eesti brändi tööriistad oma ettevõtte kasuks tööle panna. Muuhulgas tehakse osalejatele praktilised ja interaktiivsed rühmatööd, mis aitavad tööriistade kasutamist kohe praktikas järgi proovida.

EAS teatas jaanuaris, et Eesti brändisuunised pole Eesti märk, vaid märk on sihtasutuse hinnangul põhiliselt hoopis Eesti riigi nimi. Kotil kujutatud roheline rändrahn on saanud sotsiaalmeedias negatiivset vastukaja, muuhulgas on seda nimetatud oksendavaks siiliks.

«Jälgime huviga tagasisidet ja vastame nii kiiresti kui võimalik arvukatele päringutele, mida oleme vaid mõne päevaga saanud. Meil on hea meel, et osad pildid ja näited on juba leidnud loovat rakendamist,» ütles disainimeeskonna juht Alari Orav jaanuari keskel.

«Vajab veel selgitamist, et me ei loonud Eestile märki. Usume, et Eesti jääb maailmas paremini meelde eristuvate, kuid kokkulepitud ühtses stiilis esitatud lugude, faktide ja visuaalidega. Meie põhiline märk on meie riigi nimi – emakeeles Eesti, inglise keeles Estonia.» leidis Orav.

Disainimeeskonna tuumikusse kuulusid Alari Orav, Jan Tomson, Tajo Oja, Joosep Volk, Kaupo Kõrv, Laura Noodapera, Reelika Konist ja Renee Altrov. Alates 2016. aasta juunist on kõikidesse tegemistesse olnud kaasatud Peter Kentie, keda peetakse meeskonna auliikmeks. Kokku panustasid meeskonna töösse viie kuu jooksul 20 inimest.

Eesti brändiuuendust rahastati Euroopa Liidu (EL) struktuurifondide vahenditest, kogu projekti maksumus oli 200 000 eurot, millest 30 000 oli kavandatud märgi leidmisele. Aastal 2002 loodud Eesti brändi «Welcome to Estonia» loomine läks maksma üle 13 miljoni krooni ehk 830 000 euro.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles