Poliitikud ei ennusta varasemast kallimat valimiskampaaniat

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Artur Sadovski

Suuremate erakondade poliitikud ei pea tõenäoliseks, et tuleval aastal toimuvate Euroopa Parlamendi ja kohalike valimiste kampaania võiks kujuneda varasemast kallimaks; kampaaniaks kavandatud summadest ei soostu nad siiski veel rääkima.

Reformierakonna peasekretäri Kristen Michali sõnul ei kujune eelolevate valimiste kampaania ilmselt senistest kallimaks, kuna mullused riigikogu valimised olid juba kõigile küllaltki kulukad ning mõnel parteil on neist siiani maksmata arveid.

Michali hinnangul muudab eurovalimiste kampaania mõneti odavamaks asjaolu, et kehtiva seaduse kohaselt toimuvad need kinniste nimekirjade alusel. Samas mõjutab tema sõnul nii nende kui kohalike valimiste kampaania maksumust see, kas riigikogu otsustab poliitilist välireklaami aktiivse kampaania ajal lubada.

«Nende kulu on raske ette ennustada, aga mina ei usu, et kampaania numbrid enam palju suuremaks saavad minna. Pigem võtavad kõik rahaliselt pisut rahulikumalt ja otsivad võimalusi vähem kulutada,» ütles Michal.

Isamaa ja Res Publica Liidu (IRL) peasekretär Margus Tsahkna pidas samuti kampaania maksumuse puhul tähtsaks välireklaami võimalikku lubamist või mittelubamist, aga ka seda, milliseks kujunevad reklaamihinnad.

«Meediaturul on majandusseisu tõttu ettevõtted koomale tõmmatud, kuid loodetavasti ei tähenda see seda, et firmad üritaksid oma kehva majandusseisu erakondade arvelt turuhindadest kallimate hindadega parandada,» lausus ta ja avaldas lootust, et ükski erakond ei pinguta kampaaniaga üle.

Keskerakonna peasekretär Priit Toobal avaldas arvamust, et kuigi tuleval aastal seisavad ees kahed valimised, ei lähe valimiskampaania varasemast oluliselt kulukamaks, kuna üldine majandusolukord mõjutab teiste seas ka erakondi. «Seejuures on oluline mitte niivõrd raha kulutada, vaid pigem kasutada arukaid ja uusi lahendusi,» märkis ta.

Toobal kinnitas samuti, et lõplikku kampaania maksumust mõjutab nii poliitilise välireklaami võimalik lubamine kui ka riigikogu otsus eurovalimiste nimekirjade avamise kohta, samuti see, kui hästi läheb meedias reklaamimüük ja milliseks kujunevad hinnad. «Ka sõltub kampaania maksumus lõpuspurdist, kui suureks madinaks läheb,» lisas ta.

Sotsiaaldemokraatliku Erakonna peasekretäri Randel Läntsi sõnul on sotsiaaldemokraatidel oma plaanid juba tehtud ja kindlasti ei kavatse nad kampaania maksumuse osas üle oma varju hüpata. «Kõigi aegade kalleim kampaania jäi 2002. aastasse ja seda me ületama ei hakka,» ütles ta.

Rahvaliidu pressiesindaja Manuela Pihlapi sõnul ei pea ka Rahvaliit majandussurutise õhkkonnas õigeks korraldada suurt ja kulukat ning rahva õiglustunnet riivavat kampaaniat. «Seetõttu pooldame jätkuvalt poliitilise välireklaami keeldu ja toetame eelmise õiguskantsleri Allar Jõksi ettepanekuid valimiskampaaniate paremaks reguleerimiseks,» lausus ta.

Rahvaliit soovib kampaania käigus tutvustada tema sõnul eeskätt Euroopa Liidu võimalusi ning tuua ühendust rahvale lähemale. «Me ei pea õigeks lollitada rahvast parteijuhtide esinumbriks ülesseadmisega, kui nad valitud kohale tegelikult minna ei kavatse. Rahvaliidu hinnangul pole europarlamenti vaja saata mitte ainult välispoliitika eksperte, vaid ka saadikuid, kes Eesti elu tunnevad ja oskavad Eesti inimeste muresid esindada,» ütles Pihlap.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles