Kaido Padar rahustab saarlasi: me ei kavatse kesköist väljumist kaotada

Helen Mihelson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaido Padari sõnul ei ole täna küll põhjust väita, et sügisest kaoks Virtsu-Kuivastu liinil kesköine väljumine.
Kaido Padari sõnul ei ole täna küll põhjust väita, et sügisest kaoks Virtsu-Kuivastu liinil kesköine väljumine. Foto: Toni Läänsalu

TS Laevad OÜ juhatuse esimehe Kaido Padari sõnul ei ole alust kuulujutul, nagu kaotataks Virtsu-Kuivastu liinil kesköine väljumine.

Ajakirjanik Raul Vinni kirjutas oma arvamusloos, et aina valjemini on hakanud kõlama spekulatsioon, et TS Laevad kavatseb graafikust ära kaotada kesköötunnil Virtsust väljuva esimese praami.

«Tõsi ta on, et see ongi vaid kuulujutt,» nentis Vinni arvamusloos. «Samas tõsi on ka see, et TS Laevad ei tõtta seda kuulujuttu ümber lükkama. Sügisese graafiku kinnitamiseni on, tõsi küll, veel paar kuud aega, kuid kodurahu huvides võiks ju juba praegu teatada, et «rahunege, kallid saarlased, meil ei ole plaanis teile midagi sellist teha».»

Miks on kesköine väljumine saarlaste jaoks sedavõrd oluline? «Tunnen saarlasest ettevõtjat, kes töötab Norras. «Idiootsus,» ütles tema plaanist kuuldes. Töönädala lõpus tahab ka tema vahel koju. Lennuk jõuab Tallinna 22.00 ja varasemale praamile ta enam ei jõua,» tõi ajakirjanik ühe näite.

Ta toob veelgi näiteid: «Saarlased tahavad käia näiteks ka kaugemates kantides. Euroopas. Autoga. Aivar Pohlak tõi Saarte Hääles hea näite, et mõistlikul ajal Varssavist startides jõuab täpselt südaöisele praamile. Selliseid näiteid võib tuua palju. Väga palju.»

Postimees uuris seepeale TS Laevadelt, kuidas selle saarlasi hirmutanud kuulujutuga siis ikkagi on. «Mina ei tea küll, et võetakse [kesköine väljumine liinilt - toim.],» ütles ettevõtte juht Kaido Padar. «Ma pean saarlastest ja hiidlastest väga lugu, kuid ma ei kujuta ette, kust sellised jutud tulevad,» lisas ta.

Tõepoolest, praegu on käimas sügistalvise graafiku ettevalmistamine. Samuti tõdes Padar, et laual on väga palju erinevaid ideid, kuidas võiks sügisest startiv uus graafik välja näha. «Praegu ei oleks aus hakata neid erinevaid versioone lahkama. Aga kui rääkida kesköisest praamist, siis ütleme nii – seda ei ole plaanis ära võtta.»

Padari sõnul ollakse tihedas suhtluses saare ettevõtjatega, et üheskoos välja töötada parim lahendus. Nii on näiteks riikliku laevafirma poole pöördutud ka küsimusega, mida arvavad nad öösel kell 2 väljuvast praamist. Ka on uuritud võimalusi sügisest reede ja pühapäeva päevaks võib-olla mõne reisi lisada, sest siis on liiklus saare ja mandri vahel tihedam.

«Need on need asjad, mis on kogu aeg laual. Ja siin on huvi alati kolmepoolne – graafik kinnitatakse Saare maavalitsuse, majandusministeeriumi ja meie koostöös,» ütles Padar.

Ta selgitas, et riik annab graafiku koostamiseks ette kindla mahu ja need reisid tuleb siis ära jagada. Kui kuskile reis või kaks lisatakse, tähendab see seda, et kuskilt tuleb sisuliselt need 1-2 reisi jällegi näpistada. Kuid nagu öeldud, Padari sõnul on tänase seisuga kõik veel lahtine.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles