Mida mõtled, kui kuuled „Lyoness“?

Sisuturundus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Lyoness Eesti

Lyonessi nimi toob erinevatele inimestele meelde erinevaid asju. Kindlasti ei saa me aga ümber tõsiasjast, et vähem kui 4 aastaga on maailma suurima ostukogukonnaga liitunud Eestis juba 180 000 tarbijat ja ligi 550 kaubandus- ja teenidusettevõtet.  Ja see number kasvab jõudsalt. Et säästmine ei ole enam ammu „teise eesti“ eripära ning ühisturundus vaid nõrgukeste teema, võib järeldada juulikuus juba teist aastat järjest Lyonessi parterite seas läbiviidavast suurejoonelisest golfiüritusest, mille peaauhinnaks on toodud kohale sportauto Aston Martin. 

Lyonessi ostlemisvõrgustiku loogika on iseenesest lihtne ja ehk isegi geniaalne. Valida välja teatud hulk kauplustest, ostes neilt hulgiallahindlust toodete ja teenuste hinnast ja pakkudes vastu ühist turundusplatvormi, füüsilist ja digitaalset (mobiilset) kliendikaarti, mis kehtib samaaegselt ka neljakümne seitsmes süsteemiga liitunud riigis  ja üle 75 000 kaupluses üle maailma. Ning seejärel juhtida tänulik klientide summ läbi sooduspakkumiste just neisse poodidesse. Makstes igalt ostult koheselt kuni 5% tarbijale tagasi (nn Cashback) ja jättes oluliselt suuremad soodustused ootele. Et inimesed ei kasutaks soodustusi ainult ühekordselt, vaid harjuks võrgustikuga liitunud kauplusi kasutama regulaarselt, on süsteemi peidetud hulk erisoodustusi, mida saab lunastada vaid pikemaajalise ostlemise käigus kogunevate punktide (Shopping Point) abil.  Pole saladus, et ühe punkti ca 5 eurone väärtus on Eestis kindlasti kõige kõrgema väärtusega valuuta omalaadsete seas.

Kiire „kasum“ on väiksem, aeglasem kordades suurem

Nagu näitab klienditagasiside, on seesama puntikogumine olnud ühtaegu nii Lyonessi võlu kui valu. Inimesed, kes tahavad igalt ostult koheselt 5-10% soodustust saada, nurisevad aegajalt, miks kohe ostu sooritades kogu allahindlust kätte ei saa ja kipuvad vahel Lyonessist rääkima kui „mõttetust sooduskaardist“.  Nutikamad saavad aga aru, et kuna nad pole süsteemiga liitumiseks mingeid kulutusi teinud, tasub ka keskmiselt 2% Casbacki igal juhul vastu võtta.  Seda enam, et üldjuhul rakendub see täiendavalt ka kaupluse enda sooduspakkumistele ja kliendikaardi allahindlustele. Kolmas grupp, ehk need Lyonessi ostukogukonna liikmed, kel on olnud rohkem aega süvendada, ei pane Casbacki peaaegu üldse tähele, sest on omakorda mõistnud, et regulaaselt ja võimalikult sageli sama võrgustiku kauplustes osteldes avanevad neile palju ahvatlevamad varjatud salalaekad. Mis võivad Casbacki asemel reaalseks lõppsäästuks kujundada 10-50%.  Need viimased, kelle arv kindlalt kasvab, on ka kõige väärtuslikumad kliendid kogu võrgustikule. Nad on õppinud ära mängureeglid ja kasutavad neid igapäevaselt. Maximas osteldes, ebayst kaupu tellides või booking.com’is hotellituba broneerides. Kogudes pool aastat või aasta lisapunkte, realiseeritakse see näiteks mõne kalli puhkusereisi või koormatäie ehitusmaterjalide seotamisega imeodavalt. Selleni jõudmiseks on aga vaja kannatust ja arusaamist süsteemi eripärast. 

 Samas, kes on süsteemile pihta saanud ja kelle igapäevalogistikasse Lyonessi partnerettevõtted sobituvad, on võrgustikule erakordselt lojaalsed. Ühe põhjusena ilmselt ka seetõttu, et sooduspakkumisi on mobiilirakenduse abiga igaühel imelihtme leida. Ja miks ka mitte, kui see aitab aastas sadu või isegi tuhandeid eurosid reaalselt kokku hoida. Lisaks tavapärastele kaupluste, majutuskohtade ja teenindusasutuste poolt pakutavatele soodustustele, mida pakutakse aegaajalt kõigile klientidele.

Kauplused kasutavad reklaamiks ja laomüükideks

Kuid kahtepidi mõtlejaid pole vaid Lyonessi võrgustikku kuuluvate jaetarbijate seas. Ka liitunud ettevõtete seas näitab statistika erisusi. Ühed, kes suhtuvad partnerlusse leigemalt, ega oska selle väärtuslikkusest palju välja noolida. Nad teevad ise harva eripakkumisi, mistõttu ei näe nad ka süsteemis endile suurt tulu. Ning teised, kes on mõistnud, et tasuta nende käeulatuses olevat võrgustikku saab kasutada nii inimeste poodi meelitamiseks kui ka suures mahus laomüükide kiireks läbiviimiseks. Viimaste seas on näiteks mitmeid rõivakauplusi Eestis.

Kontoritarbeid müüva Charlot OÜ tegevjuhi Kuno Pindmaa sõnul liitusid nad Lyonessiga mullu oktoobris pärast seda, kui olid pikka aega tulutult käivet ise uute klientide läbi kasvatada püüdnud. „Vähem kui aastaga on Lyonessi süsteem meile juurde toonud üle 2000 uue kliendi ja kümneid tuhandeid lisakäivet,“ lausus ta. „Kuigi eesmärkideni on veel pikk maa minna, on hetkel asi meie jaoks positiivne ja kasulik. Pooleaastane testimine tõestas koostöö tasuvust lausa sedavõrd, et juunis otsustasime liituda Lyonessiga ka Lätis ning Leedus.“

Foto: Lyoness Eesti

Tarbijad rahastavad kogu süsteemi

Need, kellele meeldivad vandenõuteooriad, on püüdnud Lyonessi taga näha püramiidskeemi. Selles osas on uurimisi alustatud ja lõpetatud väga mitmes riigis. Ja ikka on jõutud ühele järeldusele: Lyoness ei ole mitte mingil juhul püramiidskeem. Et seda mõista, tuleks aru saada peamisest: kogu süsteemi kaudu liikuv raha pärineb Lyonessi liikmetelt, kes läbi igapäevase tarbimise selle Lyonessi partnerettevõtetest kaupmeestele viivad. Kaupmehed aga suunavad osa rahast läbi Cashbacki ja hüvede võrgustikku tagasi. Võidavad kõik - partnerid saavad uusi lojaalseid kliente ja kasvatavad oma käivet, Lyonessi liikmed aga säästavad raha.

Klubi, golf, Aston Martin

Lyoness ei kasva mitte ainult Eestis, vaid üle maailma. Tänaseks peagi 15-aastane organistatsioon, mis ühendab maailmas endas juba üle 7 miljoni liikme ning 75 tuhande ettevõtte loodi Euroopas 2003 aastal.

Foto: Lyoness Eesti

Need tarbijad ei ole kindlasti vaid miinimum- ja keskmise palga saajad, pigem kasvab kaardiomanike seas just kesmisest rikkamate inimeste hulk. Mis on ka arusaadav. Sest kes suudab rohkem kulutada, sellele on ka säästmine suurema tähtsusega ja säästetavad summad kokkuvõttes suuremad.

Pole ime, et Lyonessi väärtusest arusaajate hulk tasahilju nii suureks on paisunud, et võimaldab korraldada omanimelise golfiturniiri (Vaata SIIT). Ja ka hole-in-one eest auhinnaks Mobile.ee pooltvälja pandud Aston Martin on kindlasti suurimaid auhindu, mida ükski avalik golfivõistlus Eestis välja pannud on.

Copy
Tagasi üles