Politsei: tagaajamise reegel on tagada enda ja teiste ohutus

Kadri Ratt
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Järvamaal Tallinna-Tartu maanteel politsei eest põgenenud autojuht põrkas möödasõidul kokku teise autoga ning hukkus. Politseiauto sõitis teise kokkupõrke vältimiseks kraavi.
Järvamaal Tallinna-Tartu maanteel politsei eest põgenenud autojuht põrkas möödasõidul kokku teise autoga ning hukkus. Politseiauto sõitis teise kokkupõrke vältimiseks kraavi. Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Laupäeval politsei eest põgenenud ning kokkupõrkes teise autoga surma saanud juhi juhtum tõstatas küsimuse, kas ja millistel tingimustel peaks politsei tagaajamist alustama. Lääne prefektuuri korrakaitsebüroo liiklusjärelvalve talituse juhi Sander Peremehe sõnul sõltub kõik konkreetsest olukorrast.

Politseipatrull mõõtis laupäeval Järvamaal Tallinna-Tartu maanteel Imavere ja Koigi vahel kiirust, kui äkki märkasid politseinikud suure kaarega kõrvalteelt peateele keeranud Audit ning kuna juhi sõidustiil tundus neile kahtlane, otsustasid nad talle järele sõita.

Audi juht eiras peatumismärguannet ning lisas selle asemel hoopis kiirust. Kui politseiauto talle järele jõudis, läks Audi juht möödasõidule ja põrkas seal kokku vastu tulnud autoga, mille tagajärjel Audi juht suri saadud vigastustesse. Mees oli politseile juba varasemast tuttav, ta oli ka kriminaalkorras karistatud ning lisaks polnud tal juhtimisõigust, kuid siiski tekib küsimus, kas mees oli väärt surma.

Prefektuuri korrakaitsebüroo liiklusjärelvalve talituse juht Sander Peremees rääkis, et alarmsõidukite liiklemise kord on reguleeritud liiklusseaduse ja selle alusel kehtestatud vabariigi valitsuse määrusega. Alarmsõiduki juht, kelle sõidukil on sisse lülitatud sinine vilkur koos erilise helisignaaliga või helisignaalita, võib ametiülesannete täitmisel eirata suurimat lubatud sõidukiirust.

Kui kiiresti aga sõidetakse, sõltub Peremehe sõnul juba konkreetsest olukorrast. «Üldine reegel on tagada nii enda kui ka teiste liiklejate ohutus. Taktika valikul peab politseinik arvestama liiklustihedust, tee seisundit, ilmastikuolusid jne,» selgitas ta.

Tagaajamise alustamisest informeeritakse tema kinnitusel alati ka teisi patrulle, et leida kõige ohutumad võimalused põgeneja peatamiseks. «Kuna tagaajamisel tekib kõrgendatud oht, siis peavad alarmsõidukite juhid läbima väljaõppe, mille käigus on pandud põhirõhk ohutu sõidu õppimisele,» märkis Peremees.

Prokuratuur alustas juhtunu asjaolude selgitamiseks küll kriminaalmenetlust, kuid sisejuurdlust politseiametnike suhtes Lääne prefektuuri pressiesindaja Kristi Kaisi sõnul algatatud pole, kuna puudub vastav koosseis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles