Läänemaa loovutas transpordi korraldamise Harjumaale

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Toomas Huik

Läänemaa omavalitsusliit otsustas anda maakonna bussi- ja parvlaevaliikluse korraldamine uuest aastast üle Harjumaa ühistranspordikeskusele, loobudes sellega ka riigi toetusest, kirjutab Lääne Elu.

See tähendab, et vormsilased peavad hakkama parvlaevade sõidugraafikut edaspidi kooskõlastama Tallinnas. Niisamuti tuleb edaspidi ka busside sõiduplaan või marsruut kinnitada pealinnas Harju ühistranspordikeskuses (ÜTK).

«Elu on viinud meid Harju keskuse alla,» ütles Haapsalu linnapea Urmas Sukles Lääne Elule. «Omavalitsusliit ja linnavalitsus otsustasid möödunud nädalal, et me ei hakka oma väikest ühistranspordikeskust tegema.»

Praegu korraldab maakonna ühistransporti Lääne maavalitsus. Pärast maavalitsuste kaotamist on valitsus otsustanud selle valdkonna üle anda omavalitsustele. Omavalitsused võivad ühistransporti korraldada näiteks oma ÜTK luues või siis mõne suurema praeguse keskusega kokku leppides.

Sukles leiab, et oma keskusel ei ole mõtet, sest selle töömaht oleks liiga väike. «Merle Mäesalu ajab selle asjaga Haapsalu poliitikat,» ütles Sukles Lääne Elule. «Meil on vaevu üle miljoni liinikilomeetri. Selle teeninduse korraldamine ei ole isegi täiskohaga inimese töökoormus, seda enam, et maavalitsus viib praegu ellu liiniveohanget, mis otsustab järgmiseks kaheksaks aastaks maakonna ühistranspordi.»

Suklese sõnul soosib riik suuri ühistranspordikeskusi ja neil, kes soovivad oma väikseid keskusi, ei ole nende loomine just libedalt läinud. Oma keskuse ülalpidamine jääks ka osalt Läänemaa omavalitsuste õlule.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles