Parvlaev Hiiumaa asus Väinamere suunas teele

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saaremaa Laevakompanii parvlaev St. Ola Rohuküla-Heltermaa liinil.
Saaremaa Laevakompanii parvlaev St. Ola Rohuküla-Heltermaa liinil. Foto: Raigo Pajula

Saaremaa Laevakompanii kolmas uus parvlaev Hiiumaa alustas täna hommikul kella 10.30 paiku koduteed Norrast BLRT Fiskerstrand Verfti laevatehasest Rohuküla sadamasse.


Hiiumaal kulub Väinamerele jõudmiseks umbes neli ööpäeva, teatas ettevõte. Laeva toovad koju kaptenid Ain Pulk ja Tõnu Kreos meeskonnaga. Hiiumaa esimeseks maabumiskohaks saab Rohuküla sadam, kuhu teda on sõltuvalt mereoludest oodata teisipäeva öösel või kolmapäeva hommikul.

Heltermaa-Rohuküla liinil teeb Hiiumaa oma esimesed reisid kohe, kui vajalikud load on käes, parvlaev Muhumaa siirdub samal ajal dokki korralisse hooldusesse. Hiiumaa võtab oma esimestel tööpäevadel üle nii-öelda teise graafiku ning teenindab hommikusi ja õhtusi reise, põhigraafikut sõidab seni parvlaev Ofelia. Nii saavad laev ja meeskond enne põhigraafiku ülevõtmist end liinile sisse elada.

Hiiumaa valmimine tähistab ühtlasi Saaremaa Laevakompanii 1,4 miljardi krooni suuruse laevaehitusprojekti lõppu, mille raames valmib kolm identsete parameetritega reisiparvlaeva Lääne-Eesti saarte ja mandri vaheliseks liikluseks. Koos sadamate valdaja AS Saarte Liinid tehtavate investeeringutega sadamate laiendamisesse ja kaasajastamisesse tõuseb uute laevade liiniletoomisesse suunatav summa kahe miljardi kroonini. Laevade ehitaja on BLRT Grupp.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles