Eesti rentis õlireostuse kõrvaldamiseks ja poitöödeks uue laeva

Merje Pors
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil on seni põhikasutuses olnud veeteede ameti laev EVA-308.
Pildil on seni põhikasutuses olnud veeteede ameti laev EVA-308. Foto: Küllike Rooväli.

Veeteede amet rentis eile Soome ettevõttelt Shipping Enterprise Finstaship mõõdistustöödeks Soome lahel ja Väinamerel, poihooldustöödeks ja õlireostuse kõrvaldamiseks laeva Sektori.

Rendileping poilaeva rentimiseks sõlmiti viieks aastaks võimalusega jätkata lepingut pärast seda veel viis aastat, teatas veeteede amet.

Shipping Enterprise Finstaship võitis riigihanke «Multifunktsionaalse laeva rentimisteenus» pakkumisega 24 miljonit krooni, aastas tuleb ametil maksta seega 4,8 miljonit krooni.

Poilaev renditakse 1967–1968 ehitatud poilaevade EVA-308 ja EVA-309 asendamiseks, mis amortisatsiooni tõttu viiakse kasutusest välja.

Uue laeva rentimine kahe vana laeva asemele võimaldab kulude kokkuhoidu orienteeruvalt 5 miljonit krooni aastas.

«Poilaeva rentimisega säästame umbes poole praegustest kulutustest, mis vähendatud eelarve tingimustes võimaldab vabanenud vahendid paigutada teiste laevade ekspluatatsiooni. Veeteede ameti jaoks on oluline ka aastaringne kasutusvõimalus – senised alused EVA-308 ja EVA-309 ei olnud mõeldud tööks jääoludes,» täpsustas hüdrograafia ja navigatsioonimärgistuse teenistuse juhataja Toivo Prela.

Renditav laev Sektori on ehitatud 1985. aastal (renoveeritud aastatel 1987 ja 2000), peamasina võimsus on 638 kW, kogumahutavus 215, pikkus 33 m, laius 7,9 m, süvis 2,45 m, kiirus kuni 10 sõlme, jääklass 1A, tankid koristatud õli jaoks 113 m3 .

Rendileping jõustub 1. detsembril 2008 ja laev hakkab sõitma Eesti lipu all.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles