IBM: internet tõukab tele troonilt

Kajar Kase
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Youtube.
Youtube. Foto: SCANPIX

IBMi ülemaailmne uuring näitab, et televisioon on kaotanud oma positsiooni peamise meediakanalina ja vastajad on nüüd kõige vastuvõtlikumad digitaalsete kanalite, eeskätt arvuti ja mobiiltelefoni vahendusel saadavale infole.



Kaks kolmandikku vastajaist eelistab tasuta sisu, mis sisaldab ka reklaame ning ei ole nõus reklaamideta sisu eest ise maksma hakkama.

Kuues riigis 2800 inimest hõlmanud uuringu järgi on inimesed tasu eest nõus jagama reklaamijatele informatsiooni enda ja oma eelistuste kohta.

IBMi uuringu kohaselt on tarbijad harjunud valima internetist endale tasuta meelepärast sisu, millega kaasneb ka teatud määral reklaami. Reklaamitööstus peab leidma tarbijatele ahvatlevad viisid, et tarbijate sama suhtumine püsiks.

Inimesed eelistavad tarbida meediat interneti kaudu - 76 protsenti vaatavad videosid, 45 protsenti neist regulaarselt vähemalt paar korda kuus. 32 protsenti on vaadanud videosid kaasaskantavast seadmest või mobiiltelefonist.

Videote populaarsus vähendab selgelt televisiooni vaatajate arvu - pooled videote vaatajad tunnistasid, et vaatavad vähem televisiooni.

Online´is tarbitava sisu puhul eelistavad vastajad reklaami näha kas video alguses või lõpus, traditsiooniline televisiooni praktika näidata reklaami keset saateid ning tootepaigutuse kasutamine (product placement) on vastuvõetamatu kõigi kuue riigi vastajatele.

Pea 60 protsenti vastajaist on valmis teatud kasu eesmärgil jagama informatsiooni enda kohta - vanus, sugu, elustiil, suhtlusvahendite eelistused.

Kõige altimad enda kohta infot jagama on noored ning üle 45-aastased vastajad; enim Jaapani ja India ning vähim USA vastajad.

Kõikide riikide vastajad rõhutasid, et enda kohta jagatava info vastu soovivad nad midagi vastu saada, kõige eelistatumad on tasuta muusikavideod, lemmikpoodide allahindluskupongid, lennupiletite ning hotelli soodustused.

Digitaalse meedia tarbijad on hankinud endale üha enam erinevaid multimeediaseadmeid.

13-24aastaed vastajad omavad keskmiselt 4-5 multimeediaseadet, enim iPodi, mängukonsoole, internetiühendusega mobiiltelefone nagu iPhone, HD telereid.

Kuna seadmed on saanud inimeste elu väga oluliseks osaks, ootavad tarbijad nendevahelist integratsiooni ja koostööd - et sama sisu saab näha ja kasutada erinevates seadmetes korraga.

Just seetõttu peavad reklaamijad keskenduma kliendikesksusele, et efektiivselt tabada ja hoida tarbijaid, kes üha rohkem tuginevad mitmele seadmele korraga.

Kuuest riigist on sotsiaalsed võrgustikud kõige populaarsemad Austraalias ja Suurbritannias, videosid eelistavad televisioonile enim USA vastajad ja vähim Austraalia omad.

Online televisiooni/videote veebilehed nagu HULU ja Youtube on kõige populaarsemad USAs ning kuuest uuringuriigist kõige vähem populaarsed Suurbritannias. Mobiilseid teenuseid kasutatakse enim Jaapanis, Saksamaal ja Indias.

Kõikide riikide vastajad tunnistasid võrdselt, et kõige olulisem online sisu tarbimise ajend on sõprade soovitus.

IBM viis online uuringu läbi tänavu III kvartalis. Küsitlusele vastas kokku 1400 naist ja 1400 meest kuues riigis: Austraalias, Saksamaal, Indias, Jaapanis, Suurbritannias ja USAs.

IBM viis läbi tänavaküsitlusi ka Frankfurdis, Londonis, Mumbais, New Yorgis, Los Angeleses, Sydneys ja Tokyos, et teada saada inimeste digitaalse sisu eelistusi ja kasutusharjumusi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles