Toobal: Keskerakonna populaarsuse langus tulenes siseasjade klaarimisest meedias

Priit Toobal
, Keskerakonna peasekretär
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keskerakonna peasekretär Priit Toobal.
Keskerakonna peasekretär Priit Toobal. Foto: Peeter Langovits.

Keskerakonna peasekretäri Priit Toobali hinnangul näitab äsjane EMORi uuring seda, et inimesed eelistavad korras siseeluga opositsioonierakonda.


Reformierakonna toetuse languse taga võib ilmselt näha saja päeva möödumist valitsuse moodustamisest.

Meedia vahendusel tehtud kokkuvõtted leidsid enamasti, et valitsus pole eriti midagi viitsinud oma saja päeva jooksul teha – mis peegeldus seega ka valitsuse juhtpartei toetuse languses. Samamoodi ei mõju neile hästi jätkuv hinnatõus ja euroala finantsiline ebastabiilsus.

Sotside kolmeprotsendine tõus annab samuti märku, et inimesed tunnevad praegusest valitsusest väsimust ning eelistavad opositsioonierakonda. Küll peab tõdema, et eelistavad seda opositsioonierakonda, mille siselu meedias ei lahata.

Keskerakonna üheprotsendiline langus on väiksem kui Reformierakonna langus – seega peaks see olema meile hea märk. Samas aga tuleb tõdeda, et populaarsuse kasvu asemel tekkis langus, sest toimub liialt palju erakonna siseasjade klaarimist meedia vahendusel.

Lähenev kongress on inimesed kuumaks kütnud ning leitakse, et parim viis Edgar Savisaare toetuse vähendamiseks on teda avalikult kiruda. Seesugune tegevus aga mõjub kogu erakonna reitingule halvasti.

Intriigide loomine ajal, mil opositsioonierakond vajab stabiilsust ja ühtsust, on äärmiselt rumal. Stabiilselt edasi liikudes oleks meil võimalik oma populaarsust hoopis jõuliselt kasvatada.

Probleem iseenesest on lihtne – Reformierakond püüab taaskord nõrgestada oma vastast tekitades selles lõhet. Nüüd püütakse oma suurima vastase organisatsiooni lõhet lüüa ning on kahju, et mõned meie liikmetest ei saa aru, et tegemist on vaid provokatsiooniga.

IRLi kaheprotsendilises tõusus peegeldub ilmselt hiljutiseks reklaamikampaaniaks kulutatud 40 000 eurot. Samas ennustan, et kahte omavahel sõdivasse leeri jaguneva IRLi toetus hakkab järgmistel kuudel langema.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles