ERR.ee: otsuse mandri ja Muhu otsetee kohta teeb ilmselt Brüssel

Erik Henno
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuivastu sadam Muhu saarel..
Kuivastu sadam Muhu saarel.. Foto: Raigo Pajula.

Aasta pärast saab selgemaks, kas ja millistel tingimustel rajatakse mandri ja Muhu saare vahele autotee, ning suure tõenäosusega ei sünni otsus Eestis, vaid Euroopa Komisjonis.

Tänavu sügisel Suures väinas alanud keskkonnauuringud peaksid andma selguse sellele, milline ühendusviis on keskkonnale kõige ohutum. Selle uuringu alusel saab alles tulla poliitiline otsus parvlaevaühenduse, tunneli või silla kasuks, vahendasid ERR Uudised «Aktuaalset kaamerat».

«Kui projektil on oluline mõju Natura 2000 alale, siis me peame tõesti küsima arvamust Euroopa Komisjonilt ja valitsus saab otsuse teha alles pärast seda, kui me oleme arvamuse saanud Euroopa Komisjonilt,» rääkis maanteeameti peaspetsialist Kadri Auväärt.

See otsus ei lähe Euroopa Komisjoni kätte ainult sel juhul, kui see hindamine leiab, et kavandatud tegevused ei mõjuta otseselt Natura 2000 kaitsealuseid liike ega elupaiga tüüpe.

Konkreetse ja selge otsuseni võib kuluda veel aastaid, aga seni päevakorras oleva kolme erineva trassivaliku alla on broneeritud enam kui 50 kinnistut Muhu saarel, mida omanikud kasutada ei saa.

Millal osa muhulasi oma broneeritud maid taas kasutada saavad ja saarlased võimaliku püsiühenduse rajamise suhtes kindlad saavad olla, see sõltub järgneva aasta jooksul tegelikult ikkagi otseselt kaladest, lindudest, vetikatest ja teistest organismidest, ehk kui hea või halva mulje nad suudavad oma elust-olust looduseuurijatele jätta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles