Leping kohustab eelistama seniseid bussijuhte

Silvia Paluoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maaliinibuss
Maaliinibuss Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Pärnu maavalitsuse ja AS Go Busi vaheline avaliku teenindamise leping lõpeb 31. detsembriga, töökoha kaotuse ja koondamisoht toob ettevõtte Pärnu töötajad ametiühingu algatusel tuleval reedel maavalitsuse ette.


«Jah, las protestivad, see ju tõesti nende õigus, aga enne pööratagu näod oma firma juhtide ja eriti omanike poole, kes ei esitanud väljakuulutamata läbirääkimistega riigihanke läbirääkimiste teises voorus 11. novembril omapoolseid pakkumusi,» ütles Pärnu maavalitsuse transpordinõunik, riigihanke eest vastutav isik Avo Rahu, kirjutas «Pärnu Postimees».

«Kui ei esitata pakkumusi, siis pole lootustki võita riigihanget ning liinile tulevad uued vedajad,» möönis Rahu. «Kui see ei ole hoolimatus oma töötajate ja alluvate suhtes, siis mis on üldse hoolimatus?»

Rahu kinnitas, et maavalitsus lähtus riigihangete korraldamisel põhimõttest, et 1. jaanuarist 2009 ei satuks ohtu hankelepinguga taotletav eesmärk: sõitjate vedu maakonnaliinidel.

«Reaalne oht oli täiesti olemas, sest praegune leping AS Go Busiga kehtib vaid 31. detsembrini 2008, lepinguperiood oli käesoleva aasta kevadel Go Busi enda tungival soovil vastastikusel kokkuleppel lühendatud poolteise aasta võrra,» selgitas Rahu. Maavalitsuse kui liinide tellija tookordne vastutulek vedajale lepingu varasemas lõpetamises tõi kaasa riigihanke korraldamise vajaduse.

Kevadel väljakuulutatud avatud pakkumismenetlusega riigihankele esitati 29. juuliks kaks pakkumust, need tegid AS Go Bus ja AS MTG. Maavanem lükkas mõlemad pakkumused tagasi, sest nende maksumus ületas riigi rahalisi võimalusi.

Järgnevalt alustas maavalitsus uusi väljakuulutamiseta läbirääkimistega riigihankeid neljas eri liinigrupis, et maakonnaliinide täismahule, ligi neljale miljonile kilomeetrile aastas oleks küllaldaselt pakkujaid.

Läbirääkimistele kutsuti AS Go Bus ja veel mõni vedaja, mille majanduslikust ja tehnilisest pädevusest eeldatavasti piisas hankelepingu nõuetekohaseks täitmiseks.
«Võitsid parimad, kes tegid madalaima hinnaga pakkumused,» kinnitas Rahu.

Nelja, 1. jaanuarist maakonna rohkem kui 70 liini teenindava ettevõtte hulgas on kohalikele tuntud OÜ Vändra Karu. Uustulnukad on aga AS Mulgi Reisid (Viljandi), AS MTG (Tallinn) ja OÜ M.K.Reis-x (Rakvere).

Pärnu maavalitsuses 19. novembril allkirjastatud lepingus on «Vedaja õiguste ja kohustuste» punktis kirjas, et vedaja peab «lepingu kohustuste täitmise alustamisel värbama puuduoleva tööjõu esmajärjekorras eelmise vedaja töötajate seast, kui töötajatel on olemas selleks tahe ja nõuetekohane kvalifikatsioon».

Pärnu maavalitsuse allkirjastatud avaliku teenindamise leping kehtib 1. jaanuarist 2009 kuni 31. detsembrini 2018. aastal.

AS Go Busi Pärnu regioonis on palgal 290 töötajat, neist 191 on linna-, maa- ja kaugliinide bussijuhid. AS Go Bus jääb 1. jaanuarist teenindama ainult Pärnu linnaliine, liine number 40 ja 57 hakkab teenindama AS MTG.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles