Praam sõitis maanteel

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veokijuht Juhani Toivonen teeb ettevalmistusi öiseks sõiduks.
Veokijuht Juhani Toivonen teeb ettevalmistusi öiseks sõiduks. Foto: Priit Simson

Täna öösel mööda Tallinna-Tartu maanteed liikunud hiiglaslik veos, mis vedas Piirissaare uut praami, liikus ootamatult kiiresti edasi ning täna varahommikuks oli jõudnud juba Põltsamaale.


Teosammul alustas ööl vastu tänast mööda Tallinna-Tartu maanteed liikumist hiiglaslik veos. Kaks veokit kandsid enda turjal seitsme meetri laiuseid ja 32 meetri pikkuseid osi praamist, mis hakkab kevadel Peipsi väikesaare Piirissaare rahvast ja selle külalisi sõidutama.

Kuigi algul arvati, et hiigelveose tõttu võib olla liiklus kogu maanteel häiritud, sest kahest suurest veoautost ei pääse keegi ka parima tahtmise korral omapäi mööda, seda tegelikult ei juhtunud.

Täna öösel veose liikumist jälgimas käinud rahvusringhäälingu Kesk-Eesti korrespondent Olev Kenk teatas, et kõik sujus kenasti ja liiklustakistusi ei tekkinud.

Vahepeatus Põltsamaal

«Kell neli hommikul oli selge, et veokid on liikunud oodatust kiiremini ja Järvamaa piirile neile vastu sõita enam ei jõua. Kohtusime Annas, kust suurveokid lausa vuhisesid politsei ja saateautode vilkurite sähvides läbi,» rääkis Kenk ETV hommikusaate uudistes.

Praami vedanud OÜ Hansatrans juhataja Veiko Kreevsi sõnul liikus veos 50 kuni 60 km/h tunnis, sirgematel ja laiematel lõikudel küündis kiirus 70 km/h tunnis, kuigi rahvusringhäälingu korrespondent väitis uudistes, et  sirgetel teelõikudel liiguti kohati kuni 110 km/h ja asulates 60 km/h tunnis.

Veostel oli lubatud maanteel liikuda kella kuueni hommikul.

Tartu Postimehe teatel on praamivedajad jõudnud Põltsamaale ja jäänud sinna pidama.

Laeva ehitanud Reval Shipbuilding OÜ kommertsdirektor Sergei Netšajev mainis eile, et kuna tegemist on väga suure lastiga, siis võib selle kohaletoimetamiseks kuluda ka kolm ööd. Sel juhul teeb veok mõnes suuremas kohas hommikul peatuse ja sõidab edasi alles järgmisel ööl.

Suurt lasti vedava ühe veoki juht Juhani Toivonen naeris aga küsimuse peale, kas tõesti kulub selleks kõigeks kolm päeva. Soomlasest juht ütles muigel sui, et Tallinnast välja saades on ta samahästi kui kohal.

Maanteeamet nõudis muu hulgas, et sildadel ja viaduktidel ei tohi peale suurt lasti vedavate autode teisi sõidukeid olla. Neis kohtades pandi liiklus ülesõidu ajal kinni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles